Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Poslanci chtějí zmírnit tresty a povolit 160 na dálnici

  2:43aktualizováno  2:43
Část poslanců ODS chce zmírnit podle nich přísný silniční bodový systém. Za nerozsvícená světla by měla hrozit jen pokuta bez trestných bodů a stejný trest i za telefonování během jízdy. Navíc by řidiči měli mít možnost sledovat stav svého "bodového konta" přes internet.

Zrušit body za nerozsvícená světla a používání telefonu při řízení. Ilustrační foto. | foto: Petr NovotnýMF DNES

Své představy zveřejnili poslanci včera vůbec poprvé. "Během října budeme mít konkrétní znění návrhů. Pokud získáme podporu kolegů, mohly by změny začít platit už začátkem příštího roku," prohlásil poslanec David Šeich.

Ten společně se stranickou kolegyní Evou Dundáčkovou sestavil dokonce expertní skupinu, která nové návrhy připravila.

Kromě zmírnění trestů za zhasnutá světla nebo telefonování během jízdy chtějí poslanci prosadit i další věci. Třeba povolit až 160kilometrovou rychlost na dálnici či zrušit dvojí postih řidičů za některé přestupky.

Nyní jsou totiž lidé třeba za odmítnutí dechové zkoušky na alkohol v těle trestáni dvakrát. Úřady jim okamžitě mohou odebrat až na dva roky řidičský průkaz a zároveň jim kromě vysoké pokuty připíšou sedm trestných bodů. Poslancům se to zdá příliš tvrdé.

"Dvojí sankce postrádá logiku. Chceme, aby se buď body nepřidělovaly, nebo se konto člověka, který po roce dostane řidičák zpět, úplně vynulovalo," dodal Šeich.

Ministerstvo: Chystáme vlastní změny
Společně s Dundáčkovou také Šeich navrhuje, aby za vysokou rychlost, při které zaznamená řidiče jen automatický radar, byl vždy odpovědný majitel vozu.

"V takovém případě by se však neudělovaly body. Vlastník auta by prostě dostal jen pokutu," řekl Šeich.

Návrhy Šeicha a Dundáčkové ovšem mohou narazit. K některým změnám je skeptické už ministerstvo dopravy, další se nezdají opozičním poslancům.

"Rozhodně třeba nesouhlasíme s tím, aby za telefonování za jízdy nebyly trestné body," řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

"Držení telefonu při řízení je velmi nebezpečné, a proto je správné, aby bylo trestáno přísně," dodal. Poslanci za ČSSD Miloslavu Kalovi se zase nelíbí, že by za vysokou rychlost, při které "přistihne" řidiče automatický radar, byl jen peněžitý trest.

"Majetnější lidé by toho obratně využívali. Nahrálo by to i soukromým firmám, které by si našly nějakou fintu, jak pokuty za vysokou rychlost svých zaměstnanců nějak promítnout do svých nákladů," řekl Kala.

"Tahle změna by prostě popřela smysl zákona," dodal. Mluvčí Hanzelka navíc řekl, že ministerstvo chystá vlastní změny. Jenže to má háček. Expertní komise, která má návrhy připravit, teprve vzniká a Hanzelka přiznal, že by změněný zákon nezačal platit dřív než v lednu 2009.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Kletné u Oder se odehrálo vojenské cvičení záloh Safeguard 2016. Cílem...
Vojáci v záloze dostanou více peněz. Čunek litoval zrušení povinné vojny

Vojáci v aktivních zálohách se mohou těšit na vyšší odměny za účast na vojenském cvičení. Senát schválil změnu branného zákona. Ocenil ho lidovec Jiří Čunek,...  celý článek

V ubytovně pro 105 lidí žijí jednotlivci i rodiny, které nemají kam jít....
V Moravské Ostravě žádají konec ubytovny. Nájemníci prý hlučí, fetují a kradou

Několik set obyvatel rezidenční čtvrti okolo restaurace Slunečnice v Moravské Ostravě má obavy. Sepsali petici, ve které žádají zrušení ubytovny v Sadové...  celý článek

Prezident Miloš Zeman vystoupil na Žofínském fóru (22. června 2017)
Zemanův zdravotní stav je velmi dobrý, trápí ho jen neuropatie, uvedl Hrad

Zdravotní stav prezidenta Miloše Zemana je podle komplexního vyšetření ze závěru července velmi dobrý, uvedla v tiskové zprávě Správa Pražského hradu....  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.