K nehodě došlo krátce po deváté hodině dopoledne. Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského se přerušil provoz mezi Českou Třebovou a Ústím nad Orlicí v obou směrech.
"Důvodem je vážné poškození trakčního vedení na trati. Při této závadě došlo k poškození pantografů lokomotiv u dvou spojů a k jejich zpoždění. Na místě závady trakčního vedení na trati dále uvázl vlak Ex 522 Mojmír z Veselí nad Moravou do Prahy," upřesnil Šťáhlavský.
Podle pracovníka nádraží v České Třebové spadlo na lokomotivu trolejové vedení. Zatím se vyšetřuje, co bylo příčinou nehody. Troleje nejspíš strhl rychlík jedoucí z Prahy do Budapešti.
Do prověšeného vedení pak najelo pendolino, které si poškodilo jeden pantograf. Na druhý, nepoškozený, však mohlo pokračovat v cestě do Prahy. Expres z Veselí nad Moravou do Prahy na místě uvízl a železničáři jej museli vyprostit.
Přesnou příčinu ani výši škod České dráhy zatím neznají. Podle náměstka drážní inspekce Jana Kučery může vyšetřování příčin havárie trvat týden i déle. "Musíme vyslechnout všechny strojvůdce vlaků, kteří úsekem projeli. Budeme zjišťovat, v jakém stavu bylo vedení před havárií," řekl ČTK.
Vlaky sice nabíraly zpoždění, ale některé spoje mezi Brnem a Prahou byly odkláněny přes Havlíčkův Brod. "Provoz byl obnoven ve 12:15. Některé dopoledne zpožděné spoje mohou ještě v odpoledních hodinách dojíždět do svých cílových stanic se zdržením," upřesnil mluvčí ČD.
Dohromady bylo nutné odklonit pět vlaků včetně spojů SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou či vlak EuroCity Jan Jesenius z Budapešti do Berlína. Některé vlaky byly nahrazeny autobusy nebo počkaly na konec výluky.