Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

iDNES.cz / Zprávy

  • Pondělí 22. září 2014. Darina

Porucha ochromila stanici metra I. P. Pavlova

  12:09
Provoz v nejvytíženější stanici pražského metra I. P. Pavlova zkomplikovala porucha eskalátorů. Nefungují hned dvoje, což omezuje výstup z podzemí. Stanice je důležitým přestupem na tramvajovou dopravu, denně tudy projdou desítky tisíc lidí. Závadu se podaří odstranit až za týden.
Pražské metro

Na I. P. Pavlova nefungují dvě řady eskalátorů ze čtyř. Ilustrační foto. | foto: Martin Štěrba

"Z důvodu havárie eskalátorů ve stanici metra I. P. Pavlova na lince C bude na jeden týden velice omezen výstup z této stanice," potvrdila iDNES mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová.

Jeden ze čtyř eskalátorů je mimo provoz kvůli plánované opravě, druhý se rozbil nečekaně. Technici metra proto museli otevřít nouzový výstup na opačné straně nástupiště, kudy cestující normálně nechodí. Lidé tak procházejí technickým zázemím po úzkém schodišti.

Po vystoupení z vlaku se cestující z hlášení dozvědí, že mohou použít nouzový východ do Legerovy ulice a že se nachází na opačném konci nástupiště. Někteří cestující si však stěžují, že k východu nevedou žádné šipky.

"Většina lidí se proto stejně vydala k eskalátorům. Nedovedu si představit, jak to tu muselo vypadat ráno," řekla iDNES žena, která na I. P. Pavlova pravidelně vystupuje cestou do práce ve středu města.

Dopravní podnik proto vyzval cestující, aby se místu raději vyhnuli a svou cestu naplánovali jinak. Pro většinu cestujících na trase C je to ale jediné místo, kde mohou přestoupit na některou ze sedmi linek tramvají, které tudy projíždějí.

Původní projekt z přelomu 60. a 70. let minulého století nepočítal s tím, že bude stanice tak vytížená. Po zrušení tramvajové tratě v horní části Václavského náměstí se však stala hlavním přestupním uzlem mezi metrem a tramvajemi v centru města.

Během rekonstrukce v 90. letech se alespoň zvýšil počet eskalátorů ze tří na čtyři.

Autoři:
Témata: Praha, Tramvaj, Vlak


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.