Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dupačky i tajemné koblihy. Obchodníci vydělávají na dítěti prince Williama

  12:30aktualizováno  12:30
Ještě se ani nenarodilo, ale už vydělává peníze. A britští obchodníci se opět těší na lukrativní léto. Po královské svatbě a jubileu panovnice se blíží další velká událost v královské rodině - příchod nejmladšího z rodu Windsorů. A to bude znamenat zlatý důl pro prodejce suvenýrů i alkoholu či jídla potřebného na oslavy.

Suvenýry v souvislosti s narozením prvního potomka prince Williama a jeho manželky Catherine | foto: Profimedia.cz

Z černého starodávného kočárku s obřími koly vykukuje rozesmátá buclatá dětská tvář s královskou korunou na hlavě a mává. V pozadí se táhne britská vlajka. Přesně tak vypadá jeden z obalů na chytré telefony, jenž je k mání na internetu. Cena: v přepočtu asi 760 korun.

Motiv je jasný; ona tvářička znázorňuje ještě nenarozeného potomka prince Williama a vévodkyně Catherine, jehož příchod na svět se očekává každým dnem. A který bude po svém dědovi princi Charlesovi a otci Williamovi třetím v řadě na britský trůn. Jeho narození je tak napjatě očekáváno nejen v samotné královské rodině.

Dočkat se ho nemohou ani britští obchodníci. Slibují si totiž, že jim narození královského dítěte přinese tučné zisky. Britské Centrum pro výzkum maloobchodního trhu odhaduje, že jen do konce srpna díky porodu přistane v kasách obchodníků 243 milionů liber (přes sedm miliard korun).

Jen za alkohol během oslav mají Britové utratit 62 milionů liber (skoro dvě miliardy korun) a 80 milionů pak za suvenýry a hračky (2,4 miliardy korun). Další miliony liber padnou za jídlo na večírky či knihy a DVD.

Podobně tomu bylo i v uplynulých dvou letech. Za suvenýry spojené se svatbou prince Williama a Kate Middletonové v roce 2011 utratili Britové i turisté skoro 200 milionů liber (na šest miliard korun). "Loni během královnina 60. výročí na trůnu a olympijských her v Londýně pak nechali za upomínkové předměty na 300 milionů liber (devět miliard korun),“ připomněl list The Daily Telegraph.

Prodávají se dupačky i koblihy

Obchodníci se proto předhánějí v nápadech, jaké zboží spojené s příchodem malého prince či princezny nabídnou.

Tak třeba americká společnost Krispy Kreme, která má zastoupení i ve Velké Británii, prodává speciální koblihy s růžovou nebo modrou náplní a zákazníci mohou hádat, co se královskému páru narodí. William a Kate totiž pohlaví dítěte neoznámili a údajně ho neznají ani oni sami.

"Zákazníci nevědí, jaká náplň v jejich koblize je. Provádíme však průzkum a růžové se prodávají mnohem více než modré - dvě třetiny oproti jedné třetině. Reakce zákazníků je velmi dobrá, zvedlo nám to prodej," popsala šéfka marketingu Krispy Kreme ve Velké Británii Judith Denbyová.

Fotogalerie

Kromě toho obchodníci nabízejí i mnohem tradičnější věci, jako například hrnky či trička slavící příchod nového člena královské rodiny. A samozřejmě dupačky, bryndáky, botky a další předměty určené pro ty nejmenší.

Hlavní boom ovšem teprve přijde. Třeba firma Hudson and Middleton navrhla řadu památečních růžových a modrých hrnků. Prodávat je začne až po narození Williamova potomka, a jen v barvě, jež bude symbolizovat jeho pohlaví.

Sázkové kanceláře zase vypisují kurzy na nejpravděpodobnější jména následníka trůnu. Nejmenší kurzy (tedy ty s největší šancí na úspěch) mají jména, jako je Alexandra či George.

A utrácet nehodlají jen Britové. Například australské cestovní agentury hlásí obrovský nárůst zájemců o cesty do Londýna právě na období, kdy má Kate rodit. Například agentura Phil Hoffman Travel zaznamenala o 80 procent více klientů, kteří chtějí být ve Velké Británii v polovině července.

Na tuto dobu se totiž odhaduje termín královského porodu. Objevují se informace, že by Kate mohla porodit už i tuto sobotu. S největší pravděpodobností svého potomka přivede na svět v Nemocnici St. Mary, kde Diana v roce 1982 porodila Williama. U zařízení už proto hlídkují média, která nechtějí onen velký den propásnout.

Až se tak stane, každé dítě narozené ve Spojeném království ve stejný den obdrží památeční stříbrnou penci pro štěstí.







Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.