Ulice v centru Milána byla v úterý ráno zcela rozbouraná. Z ponorky, která se zde záhadně vynořila, vylézali námořníci, asistovali jim také hasiči. Viditelně zmatený kapitán vystoupil z horní části ponorky a se silným ruským přízvukem začal poskytovat interview novinářům.
A aby byl chaos ještě větší, z automobilu poškozeného ponorkou vyskočil řidič a začal osočovat kapitána, informuje italský list The Local.
Kolemjdoucí Italové, kteří tou dobou většinou mířili do práce, nemohli uvěřit vlastním očím a jen s úžasem hleděli na způsobenou spoušť.
Lidé na sociálních sítí začali okamžitě spekulovat, zda šlo o skutečnost či fikci. Brzy se však ukázalo, že za vším stojí reklamní kampaň, kterou si objednala italská pojišťovna Europ Assistance IT. Ponorka nebyla skutečná a námořníci byli jen herci. Falešný výjev v centru Milána vznikl časně zrána. Akce je součástí kampaně nazvané Ochraňuj svůj život.
Podle marketingového šéfa kampaně Alberta Agnelliho je tento typ kampaně založený na momentu překvapení. "Odmítáme další odporné reklamy, které lidem jen ukazují značky. Chceme, aby se lidé přímo zapojili a jméno značky následně propagovali na sociálních sítích," vysvětluje Agnelli.
"Pracovali jsme na tom od července. Milán je fantastické město, které tento způsob tvořivého ducha podporuje," uvedl ředitel projektu Edoardo Lugari.
A zdá se, že tvůrci reklamy získali přesně takový druh pozornosti, v jaký doufali. Video se bleskově rozšířilo na síti YouTube a během několika hodin získalo více než 100 tisíc zobrazení.