Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pomohl by nový dopravní terminál

  8:14aktualizováno  8:14
Až třicet tisíc lidí projede každý den v trolejbusech a autobusech městské dopravy ve Zlíně přes náměstí Práce. Jak cestují? Výsledky rozsáhlého dopravního průzkumu z dubna a května letošního roku převzali v tomto týdnu pracovníci Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice (DSZO). Některé jeho závěry se podle ředitele Josefa Kocháně už promítnou do nových jízdních řádů, které dopravní společnosti připravuje na začátek roku 2004.

Průzkum zajišťovalo v každém ze tří sčítacích dnů přes čtyři sta studentů zlínských gymnázií a střední průmyslové školy. Jen při dotazování na místo nástupu a cíle cesty získali za den kolem 72 tisíc odpovědí. Brněnská firma Atelier DPK potom všechno zadala do počítače a vydala v podobě stovek tabulek, grafů a map. Počítačový program nyní umožňuje s vysokou přesností modelovat chování celé sítě městské dopravy například při přesměrování některých linek, zavedení nové linky nebo změně intervalů a počtu vozidel.

„Máme nyní podrobně zmapováno vytížení jednotlivých linek podle úseků mezi zastávkami i podle denní doby. Kde se objevila obsazenost vozidel přes osmdesát procent, budeme se snažit přepravní kapacitu zvýšit,“ říká vedoucí dopravního úseku DSZO Pavel Nosálek. Nejvíce problémů podle něj zatím vzniká v ranní dopravní špičce při cestách žáků do škol. Tyto problémy má zejména úsek na Lesní čtvrť nebo také autobusová linka 55 na Štěrkoviště v Otrokovicích.

Průzkum potvrdil, že nejvíce cestujících se ve Zlíně přepravuje po ulici Tomáše Bati. Mezi zastávkami Zahradnická a Poliklinika projede denně v trolejbusech a několika autobusech asi 21 tisíc cestujících, na náměstí Práce je to téměř třicet tisíc lidí. Na sídliště Jižní Svahy nebo z něj zpátky do centra cestuje za den 16 tisíc osob.

„Podobný průzkum se ve Zlíně dělal naposledy někdy v sedmdesátých letech,“ říká technik Karel Dvorský, který je současně zlínským radním. Stav městské dopravy ve Zlíně by podle něj pomohlo zlepšit vybudování dopravního terminálu v centru města. Hovoří se o něm i v programovém prohlášení Rady města Zlína.

„Chtěli bychom se přiblížit hvězdicovému uspořádání městské dopravy, aby z terminálu odjížděly linky do všech směrů,“ vysvětluje Dvorský. Dosavadní dlouhé linky projíždějící od Otrokovic po Příluky nabírají při zácpách cestou značná zpoždění, která lze vyrovnat až na konečné stanici. A zatímco v části trasy jsou vozy přeplněné, v dalším úseku třeba jezdí poloprázdné.

„Pomohlo by nám také, kdyby se podařilo vybudovat nové obratiště trolejbusů někde v Prštném nebo v Loukách,“ uzavírá ředitel Kocháň.

Jste spokojeni se současnou kvalitou městské hromadné dopravy ve Zlíně a Otrokovicích? - Hlasujte v anketě!

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zřejmě nejkontrolovanější projekt. Multifunkční kongresový areál dostal v roce...
Babišovi blízcí si akcie Čapího hnízda účelově přeprodávali, píše policie

Rodinní příslušníci Andreje Babiše (ANO) si přeprodávali akcie Čapího hnízda, aby znepřehlednili vlastnickou strukturu firmy. Podle Českého rozhlasu to policie...  celý článek

Vlna dosahuje až téměř na úroveň sousedního chodníku.
Místo roviny je vlna, za miliony opravená silnice vydržela jen pár týdnů

Po necelém měsíci provozu se na opravené silnici mezi Vysokým Mýtem a Chrudimí v obci Stradouň vytvořila nebezpečná vyjetá vlna. Za rekonstrukci celkem...  celý článek

Šéf hradního protokolu Vladimír Kruliš se po těžké autonehodě vrátil do práce
Děkuju andělům strážným, řekl hradní protokolář Kruliš po návratu do práce

Po vážné nehodě v policejním voze, při níž si zlomil dva obratle, se tento týden vrátil do práce zástupce šéfa hradního protokolu Vladimír Kruliš. „Děkuju svým...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.