Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ruský novinář přišel v Polsku o povolení kvůli špionáži. Žil i v Česku

  19:28aktualizováno  19:28
Ruský novinář Leonid Sviridov přišel v Polsku o akreditaci. Došlo k tomu na základě žádosti polské kontrarozvědky ABW. Před osmi lety musel Sviridov ukončit působení také v Česku. Spekulovalo se tehdy, že novinář je spolupracovníkem ruské tajné služby.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Koláž - iDNES.cz

Sviridov působil v Polsku jako zpravodaj státní agentury Rossija Segodňa, nástupkyně dřívější agentury RIA Novosti. Mluvčí polského ministerstva zahraničí v sobotu oznámil, že Leonid Sviridov přišel o pracovní povolení. Další podrobnosti neprozradil.

Případ se odehrál jen týden poté, co byli v Polsku zatčeni dva muži, kteří údajně prováděli špionáž pro Rusko. Podle tisku šlo o důstojníka polské armády a jistého právníka z Varšavy.

Obdobný scénář měla podle českého tisku i Sviridovova kauza z roku 2006. Rus tehdy působil v Česku jako zpravodaj agentury RIA Novosti, ale na jaře o akreditaci přišel. V České republice působil od roku 2001, od července 2003 začal pracovat jako regionální zpravodaj agentury ve Varšavě s působností v ČR.

Česká média tehdy upozornila, že ke kauze došlo v době, kdy byl v Česku odhalen cizí špion, který mohl fungoval pod krytím novináře. Agent se pokoušel získat citlivé dokumenty NATO a EU. Zda se jedná skutečně o Sviridova, se novinářům nepodařilo ověřit.

Ruské úřady na Spiridovovu kauzu reagovaly odvetou, když koncem léta 2006 neprodloužily akreditaci moskevskému zpravodaji České televize Janu Moláčkovi.

Autoři: ,


Témata: Polsko, NATO


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.