Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Politické vězně pobouřil major Zeman na Primě

  18:53aktualizováno  18:53
V Konfederaci politických vězňů to opět vře. Její členové se bouří proti dalšímu vysílání normalizačního seriálu Třicet případů Majora Zemana. Konfederace se dokonce rozhodla kvůli tomu podat trestní oznámení na televizi Prima, která právě seriál vysílá.

"Tento lživý seriál je oslavou minulého režimu a jeho represivních složek, které potlačovaly lidská a občanská práva," řekla předsedkyně konfederace Naděžda Kavalírová.

Kromě trestního oznámení adresovaného státnímu zastupitelství zasílají političtí vězni také stížnost Radě pro rozhlasové a televizní vysílání.

"Jednotlivé případy seriálu znovu opakují lži v kauzách týkajících se smrti Jana Masaryka, případu bratří Mašínů, procesu s Pavlem Tigridem a podobně," stojí v trestním oznámení.

Vedení konfederace se domnívá, že se televize dopouští například trestného činu podpory a propagace hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka a trestného činu hanobení národa, rasy a přesvědčení.

"Televize Prima neobdržela žádnou takovouto informaci oficiální cestou, proto ji nebudeme komentovat. Obecně jsme přesvědčeni o tom, že se žádného protiprávního jednání nedopouštíme," kontrovala mluvčí Primy Jana Malíková.

Kontroverzní seriál už po roce 1989 uvedla veřejnoprávní Česká televize. "Od prvního vysílání jsme měli tisíc výhrad. Česká televize ale aspoň doprovodila jednotlivé příběhy průvodním slovem současníků, a tím se setřel hlavní dojem seriálu," vysvětlila Kavalírová.

Sama strávila přes tři roky v komunistickém vězení v Pardubicích.

Česká televize reprízovala seriál Třicet případů majora Zemana v roce 1999. Každému dílu seriálu předcházel krátký filmový sestřih dobových týdeníků, na hraný snímek navazoval vždy třicetiminutový dokument vztahující se k ideologicky zkreslenému tématu. Zhruba jednou měsíčně se k problematice konala aktuální beseda.

Tehdejší předseda sněmovní mediální komise Ivan Langer (ODS) však vyzval po odvysílání prvního dílu Radu ČT, aby odstoupila.

Trestní oznámení podala tehdy Konfederace politických vězňů a Česká strana národně sociální (ČSNS). Policejní vyšetřovatel, který prověřoval trestní oznámení KPV však rozhodl, že se pracovníci České televize žádného trestného činu nedopustili.

Bývalý šéf televize Nova Vladimír Železný označil opakování seriálu za heroizaci zločinů komunismu. K protestu proti vysílání seriálu se tehdy připojil například také ředitel Úřadu dokumentace a vyšetřování zločinů komunismu Irenej Kratochvíl a osm členů jeho poradního orgánu.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zemědělci na polích u Mikulova zavlažují úrodu.
Vědci zkouší na Břeclavsku lék na sucho, inspirovali se v Izraeli

Odborníci budou v Přítlukách na Břeclavsku testovat, jak zadržet vodu v krajině a zpomalit její odtok. Obec se dostala mezi šest lokalit vybraných po celé...  celý článek

Iniciativa Pestrá strava bez chemie učí školáky, jak si připravit zdravou...
Přibývá obézních dětí. Kopírují stravovací návyky rodičů, varují odborníci

Každé čtvrté dítě má nadváhu, každé sedmé je obézní a každé čtvrté dítě ze sta je dokonce extrémně obézní. Za tuto nepříznivou statistiku může špatný životní...  celý článek

Nová kniha vychází z cyklu iDNES.cz 100 pohledů na Česko.
Portál iDNES.cz má první publikaci. Projekt 100 pohledů vychází knižně

Server iDNES.cz má první knihu. Vznikla z unikátního projektu 100 pohledů na Česko, který si během dvou let, kdy je publikován na stránkách iDNES.cz, našel...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Daily banking Specialist

Grafton Recruitment Praha
Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 32 000 - 46 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.