Až příští týden usednou před obrazovky ČT 1 zájemci o předvolební spoty stran, uvidí kreslené postavičky lidovců či animovanou počítačovou hru, kterou se snaží ODS připoutat pozornost ke svým internetovým stránkám.
Občanští demokraté zdůvodňují, proč divákům představí kreslenou soutěž, v níž se jednotliví lídři snaží s pomocí tyče vyskočit do evropského křesla, tím, že chtějí více oslovit i mladší voliče.
"Kampaň v televizi nesmí být nuda, jinak se na to nikdo dívat nebude," vysvětluje Jaroslav Sezemský z tiskového oddělení ODS. Jednotícím tématem lidovecké kampaně je koláč, který společně v kresleném komiksu pečou politici z vedení KDU-ČSL a osobnosti z čela kandidátky.
"Animovaný příběh jsme zvolili, protože věříme, že se odlišíme od jiných stran," řekl mluvčí lidovců Ondřej Jakob. Na zábavu v televizním spotu sází i Nezávislá iniciativa, jejíž lídr, bývalá pornoherečka Dolly Buster, dojí, krmí prasata či s vidlemi v rukou voličům vzkazuje: "Je načase vykydat starý hnůj."
ČSSD i komunisté zatím své spoty tají. Mluvčí KSČM Věra Žežulková však v pátek uvedla, že se spot natáčel například na pražské Letné při prvomájové manifestaci.
Televize za spoty neručí
Mluvčí České televize Martin Krafl v pátek zdůraznil, že televize dá jasně najevo, že za obsah spotů nenese žádnou odpovědnost.
"Bude to jasně zdůrazněno před i po vysílání spotů a během nich nebude na obrazovce logo televize," uvedl Krafl. Spoty stran v délce 60 a 120 vteřin bude Česká televize vysílat s výjimkou neděle od 26. května do 8. června. Na každou kandidující stranu přitom připadá celkem 28 minut vysílacího času.
Přesné časy pro jednotlivé strany a koalice, které se o hlavy voličů utkají 11. a 12. června, vylosuje televize v sobotu. Minutové spoty bude vysílat i Český rozhlas. Volební agitace se objeví na prvních třech programech veřejnoprávního rádia.