Politici lákají voliče zábavou na internetu

  • 7
Zvolte si na internetu miss nebo pošlete vtip, který se týká Evropské unie. Můžete vyhrát a poslat nám hlas. I takovou formou lákají politické strany voliče krátce před evropskými volbami. Zejména lidovci mohou některé konzervativnější voliče překvapit.

EUROVOLBY SPECIÁL
info * hlasování * odkazy

Vyvěsili totiž na internet fotografie dvaceti mladých dívek včetně dcery poslankyně Vlasty Parkanové, a vyzývají návštěvníky stránek, aby hlasovali.

Zároveň mohou vyhrát - večeři, dvě kila koláčů či vstupenku na letní hudební festival.

"Ti, kteří si myslí, že se jich politika netýká, si na těchto stránkách mohou prohlédnout několik sympatických dvounohých dvacítek a zvolit tu nejsympatičtější," píší lidovci na své nové internetové stránce.

Těsně před volbami budou všechny "missky" v pražském metru rozdávat koláče. "Chceme dát najevo, že jsme moderní strana otevřená novým věcem," řekl mluvčí strany Ondřej Jakob.

Nemají obavy z možné negativní reakce části svých konzervativně laděných voličů. "Zatím jsme negativní ohlasy neměli," řekl mluvčí strany Ondřej Jakob.

V Evropě jsou takové kampaně nezvyklé, například němečtí křesťanští demokraté by podobnou taktiku nevolili.

"Mohu říci, že kampaň naší strany postrádá jakékoli řekněme zábavné prvky," řekla k tomu MF DNES Susanne Szech-Koundouros, která pracuje pro poslaneckou frakci německé CDU/CSU.

ODS loví hlasy na vtipy
V odlehčené kampani nechce za lidovci zaostat ODS. Na večeři s lídrem kandidátky do Evropského parlamentu Janem Zahradilem půjde ten, kdo pošle nejlepší vtip s evropským námětem.

"Chceme oslovit mladé voliče, kteří na mítinky nechodí, ale internet je baví," řekl volební manažer ODS Martin Říman. Na webu ODS si mohou lidé skládat elektronické puzzle, zahrát hru či zúčastnit se soutěže o nejlepší vtip.

Denně podle Římana navštíví volební stránky až 2000 lidí.

"Tento typ kampaně může nalákat mladé voliče, kteří rádi brouzdají po internetu. To jsou velmi proevropsky naladění voliči, ale zároveň k politice liknaví," míní Jan Hartl, ředitel agentury STEM, která sleduje veřejné mínění.

Unionisté také na internetové stránce otevřeli elektronický obchod se stranickými suvenýry. "Celý internet jsme předělali kvůli volbám," řekl včera Patrik Nacher, tajemník předsedy strany Petra Mareše.

Šance i pro malé strany
Z jednatřiceti stran a koalic, které kandidují v evropských volbách, má vlastní internetové stránky drtivá většina. I takové, o nichž se skoro nic neví. Pro ně je internet často jedinou možností, jak o sobě dát vědět širšímu publiku.

"Na naše stránky jsem velmi hrdý. Kdyby se uspořádala anketa o nejlepší grafickou podobu webových stránek politických stran, věřím, že se umístíme na některém z předních míst," řekl Václav Srb, lídr monarchistické strany Koruna česká.


Video