Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Politici hledají cestu na obrazovku přes televizní radní, tvrdí studie

  12:57aktualizováno  18. února 13:24
Česká televize je pod politický tlakem, zaznělo na pražské konferenci o televizním zpravodajství v Evropské unii. Největším viníkem je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, jejíž složení odráží rozložení moci v Poslanecké sněmovně, stojí ve studii zveřejněné na setkání.

Televizní radní by měli být nezávislejší na politických tlacích, konstatovali experti EU.

Podle studie Televize v Evropě - Doplňující zpráva 2008 udělalo Česko významný krok v digitalizaci, ale téměř nic pro to, aby minimalizovalo vyvíjený politický nátlak na veřejnoprávní Českou televizi.

Její autoři Marius Dramogomir, Mark Thompson a Eva Rybková citují šéfa regionálního zpravodajství ČT Adama Komerse, který prohlásil, že politici a zájmové skupiny pokračují v nátlaku na novináře veřejnoprávní televize.

ČT není sama

Takřka všechny veřejnoprávní televize v Evropě jsou de facto nuceny soutěžit s komerčními kanály, což se odráží na kvalitě jejich zpravodajství, zaznělo na pražské konferenci. Řada těchto stanic je pak podle expertů z EU závislá na vládě a politických stranách.

"Řekl, že ví o konkrétních případech tohoto nátlaku, ale nemůže o nich diskutovat, protože nemohou být fakticky dokázány," stojí v dokumentu zveřejněném na stánkách Mediapolicy.org.

Mluvčí ČT Ladislav Šticha k tomu uvedl, že Komers tvrzení popřel s tím, že bylo chybně tlumočeno. Ostatně i v prezentované zprávě se konstatuje, že profesní zásady redaktorů ČT neupadají, ale spíše se zlepšují.

Česká vláda podle studie uskutečnila jen polovinu z doporučení, která jí před čtyřmi lety předložili experti z Institutu otevřené společnosti a Nadace otevřené společnosti při EU.

Studie zejména kritizuje fakt, že na vládní úrovni nevznikla žádná iniciativa, která by zreformovala Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) tak, aby se zvýšila její nezávislost na politické lobby.

Přitom už v roce 2005 experti české vládě navrhli, aby RRTV za tím účelem zvýšila rozpočet. "Tyto finanční prostředky by měly postačovat k tomu, aby byla zajištěna nezávislost RRTV," stojí v doporučení.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předseda Sdružení praktických lékařů ČR Petr Šonka (vpravo) a prezident České...
Lékař: Ministr zdravotnictví nadržuje nemocnicím, protesty mohou přitvrdit

Praktičtí lékaři ve středu protestují proti byrokracii a připojili se k nim i lékárníci, aby upozornili na ohroženou dostupnost lékárenské péče. Předseda...  celý článek

S ohledem na zeleň se celý projekt nakonec jmenuje Drn, i když pracovní název...
Po Drnu na Národní chce Praha zastavět i další proluky v centru

Praha chce zacelit proluky, které jsou v zástavbě v centru metropole. Mělo by tak přibývat projektů, jako je právě dokončovaný skleněný Drn na Národní třídě....  celý článek

Jak je zjevné, tragická nehoda pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce...
Studénka odmítá projekt na řešení nebezpečného přejezdu. Nepočítá s kamiony

Zastupitelé Studénky vyslovili nesouhlas s projektem, který má vyřešit nebezpečný přejezd známý tragickou nehodou polského kamionu s pendolinem. Ministerstvo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.