Reagoval tak na sílící kritiku, že policie zmizela v posledních týdnech od silnic a není schopna na nich udržet pořádek. Řada řidičů se proto vrátila ke zlozvykům, kterých se dopouštěli před červencovým zpřísněním pravidel.
"U silnic nejsme vidět často, protože nás není dost," řekl Bambas. "Nedá se čekat, že se to změní. Řešením je proto masivnější používání kamer a automatických systémů u silnic," dodal.
Podobná zařízení jsou běžná třeba ve Velké Británii a podle odborníků skutečně na řidiče platí. "Kamery v dnešních podmínkách moc nestojí, naopak znamenají obrovský příjem do státní pokladny," doplnil Bambas.
Že je policistů u silnic málo, přiznal už v pondělí MF DNES policejní prezident Vladislav Husák. "Potřebovali bychom až dva tisíce nových lidí, kteří by začali pracovat u dopravní policie," uvedl Husák.
Policie má nyní kolem 48 tisíc lidí. Speciálně na dopravu se však zaměřuje pouze 1330 a Husák tvrdí, že je nemá z čeho posílit.
Na odborné diskusi k silničnímu zákonu, kde v úterý Bambas o kamerách mluvil, se hovořilo i o dalších změnách v legislativě. Policisté i dopravní odborníci prosazují, aby majitelé auta už nemohli dál odmítnout sdělit, kdo řídil jejich vůz v době spáchání nějakého přestupku. Ročně tuto fintu využijí desítky tisíc lidí.