Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Policisté porušují dopravní předpisy

  12:43aktualizováno  12:43
Je bezpochyby chvályhodné, že je upozorňováno na přestupky policistů kterých se dopouštějí během služby i v okamžicích, kdy k tomu není jejich služební vozidlo oprávněno a pokud jde o takové věci jako jízda na červenou, do zákazu vjezdu a podobné případy nemám námitek.

Je už trochu puntičkářské upozorňovat na poutání se pásy - vždyť i běžné hlídka se může dostat do situace, kdy by pásy nemusely být zrovna na místě, stejně jako by nebylo od
věci zlehka přehlížet stání v zákazech (pokud se takovýchto přestupků policisté nedopouští jen proto, že to mají blíž k samoobsluze pro rohlíky).

Zkrátka pokud by jim takový předpis zjevně a prokazatelně komplikoval práci
a jeho porušením nikoho neohrozí, nevidím důvod, proč by bylo nutno oplácet
služebním vozidlům policistů takovým puntičkářským přístupem (i když pochybuji že takovýto přístup by všichni policisté uplatnili v případě běžného řidiče ve stejných případech).

Co je ale ve všech Vašich reportážích opomíjeno je fakt zcela jiný - kontroly policistů během jejich pohybu po vozovce mimo službu. Zcela nezávisle na tom jak velký "Kryštof" zrovna probíhá, nikde nejsou vidět statistiky toho, kolik řidičů, kteří porušovali předpisy bylo policisty mimo službu.

Osobně bych i pochyboval zda vůbec takové statistiky existují - dokáži si dobře představit jak taková kontrola probíhá - policista porušující dopravní předpis (třeba pásy, omezení rychlosti, nebo vzhledem k jejich platu pravděpodobně i technický stav vozidla nebude asi nejrůžovější - ale to se samozřejmě netýká jen policistů) je stavěn kolegy na silnici, při kontrole předkládá nejen své řidičské oprávnění, ale i svůj služební průkaz.

Myslíte, že takovýto řidič bude pokutován (přesněji budou vůči němu uplatněny příslušné sankce, které se právě policistů týkají)? Chápu samozřejmě solidaritu kterou mezi sebou policisté v takovýchto případech uplatňují, ale nejsem si jist, jak dalece je na místě.

Nevidím sebemenší důvod, proč by měly některé předpisy jakkoliv komplikovat práci
někoho kdo zrovna nepracuje - neoficiální tvrzení některých příslušníků že jsou ve službě vlastně 24 hodin denně by asi sotva obstálo.

To že se zase příliš mnoho nehod způsobených policisty mimo službu nevyskytuje (alespoň to tiše předpokládám vzhledem k tomu že na tom by si veškerá média smlsly zcela pravidelně ) možná dokládá že se předpisy řídí, nebo alespoň umějí jezdit tak, aby nikoho neohrozili. Ale rozhodně by bylo zajímavé podívat se, jak (a zda vůbec) funguje kontrolní aparát v těchto případech.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Poznáte místo?
100 POHLEDŮ: Udusanou cestou k pompéznímu paláci. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Jednou z hlavních postav Pražského jara 1968 a chystaných reforem socialismu...
Poslali děti pro zásoby a zmizeli ve studiu. Při okupaci pomáhal rozhlas

Před 49 lety začala okupace tehdejšího Československa vojsky Varšavské smlouvy. Do Žďáru nad Sázavou dorazily polské jednotky. Manželé Holoubkovi o dění...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) při rozhovoru s ČTK (18. července 2017)
Vláda zvýšila minimální mzdu na 12 200 korun, oznámil Sobotka

Minimální mzda se od ledna 2018 zvýší z 11 tisíc na 12 200 korun. Rozhodla o tom vláda, informoval na Twitteru premiér Bohuslav Sobotka. Od nástupu do funkce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.