Policisté pátrali po nevinné ženě, jejíž DNA sami roznášeli na místa vražd

Původně to byl obávaný fantom. Spáchal několik vražd a k tomu více než tři desítky loupeží. Pohyboval se po třech německých zemích. Loupil i v Rakousku. Lovila ho zvláštní komise kriminalistů. Pak se z muže stala vlastně žena – fantomka. A z té se vyklubal jednoduše policejní omyl.

Podle tisku nepatří DNA ženě–vražedkyni a lupičce, ale ženě pracující ve zdravotnické firmě, která vyrábí vatové tyčinky. | foto: Profimedia.cz

Jediný důkaz – DNA záhadné ženy, která měla spáchat na čtyřicet trestných činů – si totiž na místo přinášeli sami policisté. Na vatových tyčinkách určených k zajišťování stop.

Informaci o tom, jak to ve skutečnosti bylo, přinesla ve čtvrtek většina německých deníků s odvoláním na státní zastupitelství v Saarbrückenu. Zpočátku to vypadalo na velký úspěch. Policisté u jednoho případu nabrali vzorek a nechali ho prozkoumat. Laboratoř na něm objevila velice slabou stopu DNA. A porovnáváním zjistili, že stejný člověk byl na místě i dalších zhruba čtyřiceti činů.

Jeho DNA byla v autě Diany Pawlenkové, pětačtyřicetileté ženy, jejíž tělo našel v Německu v lese náhodný kolemjdoucí. Byla na šuplíku kuchyňské linky v bytě zavražděného důchodce z německého Freiburgu. Objevila se na stříkačce, s níž byl v říjnu 2001 vstříknut smrtící koktejl drog. Oběť v tomto případě přežila.

Fantomka ze zdravotnické firmy

DNA byla také v řadě vyloupených obchodů i ukradených aut. Policisté měli dlouho za to, že všechny tyto skutky spáchal muž. Koneckonců tak o něm podle deníku Welt mluvili i svědci. Před dvěma lety se však podařilo DNA identifikovat a vědci zjistili, že zcela jistě patří ženě. A fantomka byla na světě.

Nyní je však všechno jinak. Podle tisku totiž nepatří ženě–vražedkyni a lupičce, ale ženě pracující ve zdravotnické firmě, která vyrábí vatové tyčinky. Takové, kterými se čistí uši a jimiž policisté nabírají genetické stopy. Jednoduše nebyly sterilní.

Jak vysvětlil deníku Süddeutsche Zeitung Carsten Hohoff, biochemik z Institutu forenzní genetiky v Münsteru, vatičky se sice sterilují, ale s pomocí záření, které však zabije jen mikroorganismy, ne však stopy DNA.

A k určení forenzní DNA stačí kriminalistům pouhých dvacet lidských buněk. I u tak malého množství je nemožné, že by se vzorek shodoval u dvou lidí. Jedině že by to byla jednovaječná dvojčata. A tak jsou policisté opět na začátku. Podle deníku Welt tápají v případě sedmi vražd a celkem čtyřicet vloupání, krádeží či pokusu o vraždu.

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Fašisté v USA hýří energií, úřady spěšně odstraňují pomníky Konfederace

Pravicoví extremisté ve Spojených státech srší nově nabytým sebevědomím a chystají další akce. Povzbudily je potyčky v Charlottesville a slova Donalda Trumpa,...  celý článek

Hranice mezi Irskou republikou a Severním Irskem je dnes neviditelná. (25....
Hranice v Irsku by měla po brexitu zůstat neviditelná, přeje si Londýn

Mezi Irskem a Severním Irskem by po odchodu Británie z Evropské unie neměla být žádná viditelná hranice. Britská vláda uvádí, že chce nepřerušovanou hranici,...  celý článek

Angela Merkelová
Youtubeři zpovídali Merkelovou. Ptali se jí na feminismus i na Trumpa

Čtyři populární němečtí youtubeři ve středu zpovídali kancléřku Angelu Merkelovou. Interview živě odvysílali na internetu. Merkelová odpovídala například na...  celý článek

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!