ODPOVĚDI ZDEŇKA BAMBASE NAJDETE ZDE
Pro někoho strašák, pro jiné řešení, které povede ke snížení počtu dopravních nehod a jejich obětí na našich silnicích. Tak se různí hodnocení bodového systému, nejvýznamnější změny, kterou nový zákon od července zavádí.
"Nejsme první země, která bodový systém zavedla, a nikde to žádný pogrom na řidiče nezpůsobilo. Ani zásadním způsobem nevzrostl počet řidičů bez řidičského oprávnění. Myslím, že se řidiči změní, i když třeba ne mávnutím proutku. Změnili se všude," uvedl v jedné z odpovědí šéf dopravní policie.
Mnoho dotazů se týkalo možností používat pasivní antiradary. "Jsou zakázány všechny antiradary, i pasivní," striktně odpověděl Bambas.
BODOVÝ SYSTÉM: Vše o novém silničním zákonu
Řidiči se nejvíce obávají dvanáctibodové hranice za prohřešky, po jejímž dosažení přijdou o řidičský průkaz a rok nebudou smět jezdit. O oprávnění mohou ale přijít i po jediném vážném dopravním přestupku. - více zde
Policie naopak doufá, že se na silnicích sníží rychlost i počet nehod.
Kritici zákona argumentovali tím, že povede k většímu uplácení policistů. Ti se ale brání a chystají natáčení při silničních kontrolách.
"Nahrávat kontroly na diktafon zkoušíme už od loňského září ve středních Čechách a dosavadní zkušenosti jsou dobré," řekl Bambas.
Přiznal ale také, že nejen diktafony, ale i další nové vybavení získá policie později než k 1. červenci. Třeba silné motorky určené pro dálniční oddělení dostanou policisté až na přelomu srpna a září. Ostatní vybavení ještě později.
Nový zákon ale není jen bodový systém. Zavádí například i celoroční svícení nebo vyšší pokuty.