Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Policii znepokojují nehody motorkářů, o prázdninách se na ně zaměří

  13:29aktualizováno  13:29
Dopravní policisté chystají pro motoristy akci Prázdniny 2009 - bezpečnější. Chtějí se zaměřit na řidiče motorek. Důvodem je fakt, že motorkáři jsou nejohroženější skupinou řidičů.

Zuzana Lisá z ministerstva dopravy uvedla, že náklady na dopravní nehodu motorkáře jsou pětkrát vyšší než na havárii osobního auta. "U motocyklistů je také osmnáctkrát vyšší riziko usmrcení na jeden ujetý kilometr než u řidiče osobního automobilu," dodala.

Podle statistiky zemřelo loni za červenec a srpen na silnicích 201 lidí, z toho 41 řidičů motorek nebo jejich spolujezdců. Na tisíc dopravních nehod připadá 38 usmrcených motocyklistů, téměř 20 cyklistů a sedm řidičů osobních aut.

"Téměř každý desátý usmrcený v roce 2008 byl řidič motocyklu a 37 procent všech dopravních nehod zaviněných motocyklisty zavinili řidiči do 25 let," dodala Lisá.

"V ČR došlo k rapidnímu nárůstu počtu motocyklistů, souvisí to s rozvojem automobilismu. Bohužel na to nejsou naši řidiči navzájem připraveni," uvedl šéf dopravních policistů Leoš Tržil.

Policie se tedy zaměří na kontroly orientované na motorkářské lokality, jako jsou buchlovské kopce, okolí Mělníku nebo České Lípy.

Závodník: Motorka je střelná zbraň

Tržil také hodnotil statistiku začátku prázdnin - v týdnu od 26. června do 5. července se stalo přes dva tisíce nehod, které nepřežilo 34 lidí. Nejvíce lidí zahynulo na severu Moravy. "Evidujeme tam čtrnáct mrtvých," upřesnil.

Výjimkou nejsou podle Tržila ani takové nehody, které zaviní zdravotní stav řidičů. Například dvě nehody měl na svědomí s největší pravděpodobností infarkt.

Nejčastější příčinou kolizí je podle policistů to, že se řidič nevěnuje tomu, co se děje před ním. Proto také apelují na řidiče, aby dodržovali bezpečnou vzdálenost a dívali se na to, co se děje před jejich vozem, ne v protisměru.

Někdejší závodník v motocyklovém trialu Miroslav Lisý, který předává své zkušenosti jako instruktor bezpečné jízdy, uvedl, že motorkáři často neumějí ovládat svůj stroj.

Jedním z velkých problémů je podle něj také tzv. mýtus brzdění. "Motorkáři si myslí, že zabrzdí lépe než auto, což ale není pravda," dodal a zdůraznil, že motorka je jako střelná zbraň a podle toho je třeba s ní zacházet.

Autoři: ,


Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Žena našla tašku s 213 tisíci. Odnesla ji strážníkům, ti vypátrali majitele

Dobrý skutek, který se hned tak nevidí, udělala ve středu šestašedesátiletá žena. Nalezenou tašku s 213 tisíci odevzdala brněnských strážníkům, kterým se...  celý článek

Policisté pátrají po devětadvacetiletém Radku Ferkovi ze Sokolovska.
Policie hledá muže, který ubližoval tříletému chlapci. Bil ho do hlavy

Policie pátrá po muži ze Sokolovska, který ubližoval malému chlapci. Toho mu svěřila na hlídání jeho družka. Násilník hocha tloukl do hlavy, dítě skončilo v...  celý článek

Nehoda dodávky, která narazila do návěsu kamionu na 93,5. kilometru ve směru na...
Řidiči to neubrzdili. Dvě smrtelné nehody na D1 měly stejný scénář

Opět náraz do kamionu, který stál kvůli koloně nebo předchozí nehodě. Na dálnici D1 na Vysočině zemřel tento týden už druhý řidič, který cestou ve směru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.