Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Policii na nás poslali propuštění zaměstnanci, tvrdí správce dálnic

  8:23aktualizováno  8:23
Za zásahem ministra dopravy Víta Bárty, který posílá policii na management Ředitelství silnic a dálnic v Ústeckém kraji, protože ho prý ovládají "kmotři" Patrik Oulický a Petr Benda, stojí podle šéfa chomutovské pobočky ŘSD Renného Komínka pomsta propuštěných zaměstnanců. Ti poukazují například na výhody placené soukromými firmami.

Ministr dopravy Vít Bárta | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

MF DNES získala jedno z anonymních udání, které někdo na vedení Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) posílá.

Stížnost poukazuje například na to, že manažer chomutovské správy Ředitelství silnic a dálnic Tomáš Hofmann jezdí ve sportovní oktávii, kterou dostal od stavební firmy Skanska. A Skanska získala od ŘSD velkou zakázku. Nyní Hoffmanovi platí i benzin a provoz vozu.

Rozhovor s šéfem chomutovské správy Ředitelství silnic a dálnic Renné Komínkem čtěte v úterní MF DNES pro Ústecký kraj.

.

"Skutečně to platí Skanska. V ŘSD je to běžná praxe. Pokud jsou velké projekty, je normální, že investor má možnost čerpat benefity," přiznává Hofmann.

Že se to děje běžně, potvrzuje i Skanska.

"U velkých staveb bývají v zadávací dokumentaci i požadavky například na zajištění kanceláře včetně běžného vybavení, nebo dopravní prostředek pro potřeby investora. Toto technické vybavení je poskytnuto pouze na dobu realizace konkrétní stavby. V tomto případě jde o stavbu části obchvatu Chomutova," uvedla mluvčí Skansky Lucie Nováková.

Vedení Ředitelství silnic a dálnic tvrdí, že je to výhodné. "Aspoň ho nemusíme kupovat sami. Pan Hofmann ten vůz využívá podle smlouvy k pracovním účelům při dozoru po dobu výstavby. Po skončení ho vrátí," říká mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Ministr dopravy Bárta po mluvčím resortu Jakubu Ptačinském vzkázal, že téma chomutovské ŘSD nebude nijak komentovat.

"Nyní dáváme dohromady trestní oznámení, které podáme do konce týdne," uvedl Ptačinský. Nicméně využívat auto soukromé firmy mu nepřijde úplně normální.

"Je to prazvláštní vztah státního zaměstnance a soukromé firmy," poznamenal.

O žádném Bártovu auditu nevím, tvrdí ředitel ŘSD

Celý spor začal v neděli, kdy Bárta prohlásil, že podá trestní oznámení na manažery Ředitelství silnic a dálnic v Ústeckém kraji.

"Dvě největší politické strany jsou financovány tamním ŘSD, ředitel má jisté osobní výhody a zároveň kryje konkrétní kroky jisté stavební společnosti," uvedl Bárta.

Tato podezření podle něj vycházejí z auditu, který si nechalo zpracovat ministerstvo dopravy.

Chomutovský šéf ŘSD René Komínek ale o žádném auditu neví. "Pochybuji o tom, že takový audit existuje. Ať ho pan ministr zveřejní, opravdu by mě to zajímalo. A také kdo ho zadal, kdy, kým byl zpracován," řekl.

Podle něj za vším stojí propuštění zaměstnanci. "Ti, kteří nejméně dělají, cítí propuštění jako křivdu. S jedním člověkem jsme měli podobnou zkušenost, byl přistižen, že psal stížnosti," tvrdí.

Bárta obvinil z ovlivňování velkých stavebních zakázek a celé chomutovské ŘSD vlivného člena ODS Patrika Oulického a krajského šéfa ČSSD Petra Bendu. Benda za to včera na Bártu podal trestní oznámení.

Spojení s Ředitelstvím silnic a dálnic odmítá i Oulický. "Já nikoho z ŘSD neznám a žádná z mých společností do dnešního dne nikdy neprováděla žádnou stavební činnost tady na tom," řekl.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

čeština
Stát stopl kritizovanou výuku češtiny pro azylanty. Zakázku nikdo nechce

Cizinci, kteří v Česku získají azyl, mají nárok na 400 hodin češtiny zdarma. Ministerstvo školství ale bez udání důvodů ukončilo spolupráci s agenturou, která...  celý článek

Předseda Senátu Milan Štěch oznámil na tiskové konferenci termín prvního kola...
Lidé budou volit prezidenta v prvním kole 12. a 13. ledna, oznámil Štěch

První kolo prezidentských voleb se uskuteční v pátek 12. a v sobotu 13. ledna 2018. Termín ve středu oznámil předseda Senátu Milan Štěch.  celý článek

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.