Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Razie v sídle Mladé fronty s vydavatelstvím nesouvisí. Zadrženo 9 lidí

  13:15aktualizováno  18:48
Protikorupční policie v pátek zasahovala v sídle vydavatelství Mladá fronta, které patří podnikateli Františku Savovovi a nemá žádnou spojitost s vydavatelstvím MAFRA, majitelem deníku MF DNES a serveru iDNES.cz. V souvislosti s razií zadržela kvůli podezření z krácení daní devět lidí. Se samotným vydavatelstvím však razie nesouvisí, potvrdila policie.

Útvar odhalování korupce a finanční kriminality (ÚOKFK) zasahoval v pražských Košířích kvůli podezření na daňovou trestnou činnost, které útvar vyšetřuje od loňského roku. Akce se podle policie netýká žurnalistické ani vydavatelské činnosti. V budově kromě vydavatelství sídlí i další firmy, například tiskařská společnost Europrint.

Že zásah s vydavatelstvím nesouvisí, potvrdila v podvečer mluvčí Mladé fronty Pavlína Míčová. "Vydavatelství Mladá fronta prohlašuje, že nemá žádný právní vztah ke společnosti Europrint. Kanceláře v Košířích má Mladá fronta v pronájmu a s dalšími společnosti zde sídlícími nemá nic společného," uvedla.

V souvislosti se zásahem policisté zadrželi devět lidí. Přímo v košířské budově ovšem nikoho, upřesnil mluvčí protikorupčního útvaru Jaroslav Ibehej. Všichni zadržení jsou podezřelí z daňových úniků, obviněni zatím nebyli. "Prověřovaná škoda je vyšší než 700 milionů korun," sdělil Ibehej.

Podle Ibeheje se od rána na místě pohybovalo maximálně šest policistů v civilním oděvu. "Přišli zajistit určité listinné materiály," dodal mluvčí protikorupčního útvaru.

To na místě zaznamenala i reportérka iDNES.cz, která viděla k budově po půl čtvrté přijíždět i dva vozy s vybavením pro kriminalisty. "Ze dvou modrých fabií muži nesli do budovy strečové fólie, pravděpodobně na balení dokumentů, dvě krabice od počítačů a kufříky s dalším vybavením," informovala reportérka.

Zaměstnanci zůstali celý den doma

Fotogalerie

Šéfredaktor týdeníku Euro Pavel Páral dopoledne nabídl i jiné vysvětlení. "Podle našich dostupných informací má jít o zásah kvůli nelegálním zaměstnancům firmy, se kterou nemáme nic společného. Ale více opravdu nevíme," uvedl.

Vedení společnosti vyzvalo ve čtvrtek v podvečer zaměstnance, aby dorazili do práce až ve 12 hodin, protože nejde elektřina. Po půl druhé šla do firmy mladá žena pro korektury, ochranka ji nepustila dovnitř s tím, že tam nejde proud. Mluvčí ÚOKFK však odmítá, že by v budově elektřinu přerušili, byla to podle něj plánovaná odstávka.

Vydavatelství se pře o název Mladá fronta

Akciová společnost Mladá fronta patří podnikateli Františku Savovovi. Je nástupnickou organizací firem, které od roku 1945 vydávaly deník Mladá fronta. Po listopadu 1989 se list transformoval.

Od 90. let se Mladá fronta pře o název s vydavatelstvím MAFRA, kterému patří deník MF DNES a server iDNES.cz. Ústavní soud v červenci zamítl stížnost Savovovy firmy na používání jména Mladá fronta DNES.

Vypadalo to, že názvy si spletla i trojice policistů, kteří před obědem dorazili do společnosti MAFRA na Smíchově. Na vrátnici se ptali na "velký zásah", který se má v budově odehrávat. Nic takového se však v budově vydavatelství nedělo. Podle pražské policejní mluvčí Evy Kropáčové však policie do sídla MF DNES nepřijela zasahovat, ale kvůli četným dotazům novinářů zjistit, co se děje, jelikož o zásahu protikorupční policie nebyli pražští policisté informováni.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.