Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Policie vzdala hledání řidiče, který projel nejdelší železniční tunel

  13:46aktualizováno  13:46
Chomutovští policisté odložili případ řidiče, který na konci května projel ve škodovce nejdelší železniční tunel v republice. Hazardéra sice natočily bezpečnostní kamery, nezachytily však SPZ vozidla. Správce kolejí proto do tunelu nainstaluje kvalitnější technologii s lepším rozlišením.

Osobní auto vjelo do železničního tunelu u Chomutova | foto: iDNES.cz

Řidič červené felicie projel téměř dvoukilometrovým tunelem Březno-Droužkovice u Chomutova v neděli 29. května před 20. hodinou. Hazardní kousek v tunelu, kterým se vlaky řítí až stokilometrovou rychlostí, policie řešila jako obecné ohrožení. Řidiče auta se jí však dopadnout nepodařilo.

Březenský tunel

Tunel na trati z Chomutova do Žatce měří 1 758 metrů, uveden do provozu byl 1. dubna 2007.

Financovali jej těžaři ze Severočeských dolů, kteří původní železniční trať zbourali kvůli uvolnění dalších ložisek hnědého uhlí.

Stavba tunelu byla problematická. Ražbu tunelu zkomplikoval zával a stavba byla na dva roky přerušena.

"Případ byl odložen. Kamerový záznam nepřinesl výsledky, které by vedly k určení totožnosti pachatele nebo určení vozidla," uvedla policejní mluvčí Marie Pivková.

Bezpečnostní systém, který zahrnuje infrakamery či pohybová čidla, byl do tunelu zavedený kvůli zlodějům kovů. Kamery však neměly takové rozlišení, aby dokázaly identifikovat registrační značku škodovky nebo podobu řidiče.

Po incidentu se proto Správa železniční dopravní cesty rozhodla technologii vylepšit.

"Na přelomu listopadu a prosince se zde nainstaluje digitální technologie s vyšším rozlišením. Při pohybu se rozsvítí i světlo, které řidiče odhalí," popsal Jiří Dlabaja, mluvčí společnosti Automatizace železniční dopravy, která zabezpečovací systém dodá.

Projet tunel zkusil i motorkář

K tunelu se letos na jaře odvážlivec dostal po přístupové komunikaci sloužící záchranným složkám. Jednokolejný tunel od ní odděluje závora. "Zámek od ní pachatel nejspíš urazil, nikde se nenašel," přiblížil tehdy Milan Majer z plzeňské SŽDC, který stavbě březenského tunelu šéfoval. Odhadl, že neznámý řidič tunel projel asi za pět minut.

Kamery podle mluvčího SŽDC Pavla Hally nově hlídá zaměstnanec správy. České dráhy a správci kolejí si totiž zodpovědnost za kamerový systém bezprostředně po incidentu přehazovali jako "horký brambor" (více zde). Podle Hally to nyní nehrozí.

Projet tunelem zkusil po řidiči škodovky v létě ještě jeden motorkář. "Ani nevjel dovnitř, jakmile se spustilo varovné hlášení, ujel pryč," vylíčil Halla.

Autor:


Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Místo nehody u autobusové zastávky v Hrobu. Díra na boku zdi je po nárazu auta.
V Hrobu řídil bratr patnáctileté, zní z Facebooku. Policie to prověřuje

Vyšetřování úterní nehody v obci Hrob na Teplicku, kde auto srazilo dívku s kočárkem, se zřejmě protáhne. Na sociálních sítích se totiž začaly objevovat...  celý článek

V ulici Březhradská v Hradci Králové havarovala s felicií 25letá žena....
Řidička nabourané felicie nadýchala tři promile, vezla tříletého syna

V Hradci Králové najela se Škodou Felicia do příkopu pětadvacetiletá řidička, která nadýchala 3,07 promile alkoholu. Až později policie zjistila, že na zadním...  celý článek

Obvodní soud pro Prahu 2 projednává kauzu bývalého policisty Karla Kadlece...
Bourání do aut si nepamatuji, řekl expolicista Kadlec k hromadné nehodě

Bývalý policejní pedagog a důstojník Karel Kadlec, který loni na pražských Vinohradech naboural přes dvacet zaparkovaných aut, u soudu v pátek uvedl, že si...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.