Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Sociální sítě nám pomáhají při pátrání, pochvaluje si policie „novinku“

  15:33aktualizováno  15:33
Už více než měsíc komunikuje česká policie s občany také přes sociální sítě. Kromě vlastní propagace je využívá například k prevenci, ale také při pátrání po pohřešovaných. Právě v této oblasti zaznamenalo policejní prezidium slibné výsledky.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: iDNES.cz

Bezpečnostní sbor naplno vstoupil na Facebook, Twitter a YouTube symbolicky 21. června, na den policie. Dohání tak zahraniční kolegy, kteří komunikační platformy na internetu využívají už léta.

První příspěvek se sice na účtech policie objevil už na konci loňského roku, jednalo se však pouze o poněkud rozpačitý rozjezd. Orgán tehdy upozornil uživatele, že komentáře na sociální síti nenahrazují klasické oznámení. Poté se policie na půl roku odmlčela, což označila jako testovací provoz.

Policie ČR na sociálních sítích

„Naše dosavadní působení hodnotíme především kladně,“ říká po více než měsíci intenzivního používání sociálních sítí mluvčí policejního prezidia Ivana Nguyenová.

Velkou část obsahu na policejním facebookovém účtu tvoří především propagační příspěvky a preventivní upozornění. Na Twitteru policisté poskytují spíše zpravodajské informace, z toho patnáct příspěvků se týkalo žádosti o pomoc při pátrání.

Roli sociálních sítí při hledání pohřešovaných, pachatelů či svědků si policie pochvaluje. Jen minulý týden žádala veřejnost o pomoc při pátrání po čtyřech dětech – dvě se pohřešovaly v Sokolově a dvě v Praze. Všechny se podařilo během několika hodin nalézt.

„Co se týká výzev o spolupráci, tak zde musíme konstatovat, že vzhledem k dosahu sociálních sítí se jedná o velmi výraznou pomoc. Další nespornou výhodou sociálních sítí v oblasti pátrání je rychlost, se kterou se informace dostane k široké části veřejnosti, která námi využívané sociální sítě sleduje,“ vysvětluje mluvčí Nguyenová.

„Za veškerou pomoc bychom tímto chtěli poděkovat,“ dodává. Statistiku, jak se zvýšila úspěšnost pátrání, prezidium nevede.

Učíme se za pochodu

Od uživatelů Facebooku se však policie dočkala i kritiky, že výzvy k pátrání po pohřešovaných umístila na síti později, než zprávu zveřejnila média. „Je třeba podotknout, že je toto nová forma komunikace s veřejností, a tak se spoustu věcí učíme takzvaně ‚za pochodu‘. Z každé negativní zkušenosti se snažíme maximálně poučit, abychom prostor, který nám dávají sociální sítě, co nejefektivněji využili,“ vysvětluje Nguyenová.

Prostor pro komunikaci s občany se přitom pro českou policii výrazně zvětšuje – na Twitteru měla měsíc od zahájení komunikace již patnáct set sledujících a na Facebooku dokonce dvanáct a půl tisíce. Potenciál platforem ukazují příklady ze zahraničí: mnichovská policie sdílí informace přes Twitter s 360 tisíci uživatelů, londýnská má dokonce přes milion sledujících.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Volební místnosti se uzavřely v sobotu ve 14 hodin a hned se začalo se sčítáním...
Výpadky volebních webů ČSÚ způsobil hackerský útok, oznámil úřad

Sobotní výpadky volebních webů ČSÚ způsobil masivní hackerský útok. Podle úřadu ale útok neovlivnil předávání a zpracování výsledků voleb. Úřad poznatky předá...  celý článek

Politici přicházejí na povolební vyjednávání do Poslanecké sněmovny (22. října...
Babiš oťukává partnery. Přijal komunisty, Gazdíka i sociální demokraty

Zástupci hnutí ANO mají za sebou první schůzky o povolebním uspořádání Sněmovny. V průhonické Sokolovně se již ukázal předseda komunistů Vojtěch Filip či...  celý článek

Prezident Miloš Zeman se 12. září v Praze zúčastnil jednání tripartity. Na...
Babiš dostane šanci sestavit vládu. Zeman by byl proti jeho vydání policii

Prezident Miloš Zeman počítá s tím, že šéfa hnutí ANO Andreje Babiše jmenuje premiérem. „Není to populista, je to pragmatik,“ uvedl Zeman v rozhovoru pro Blesk...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.