Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Sociální sítě nám pomáhají při pátrání, pochvaluje si policie „novinku“

  15:33aktualizováno  15:33
Už více než měsíc komunikuje česká policie s občany také přes sociální sítě. Kromě vlastní propagace je využívá například k prevenci, ale také při pátrání po pohřešovaných. Právě v této oblasti zaznamenalo policejní prezidium slibné výsledky.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: iDNES.cz

Bezpečnostní sbor naplno vstoupil na Facebook, Twitter a YouTube symbolicky 21. června, na den policie. Dohání tak zahraniční kolegy, kteří komunikační platformy na internetu využívají už léta.

První příspěvek se sice na účtech policie objevil už na konci loňského roku, jednalo se však pouze o poněkud rozpačitý rozjezd. Orgán tehdy upozornil uživatele, že komentáře na sociální síti nenahrazují klasické oznámení. Poté se policie na půl roku odmlčela, což označila jako testovací provoz.

Policie ČR na sociálních sítích

„Naše dosavadní působení hodnotíme především kladně,“ říká po více než měsíci intenzivního používání sociálních sítí mluvčí policejního prezidia Ivana Nguyenová.

Velkou část obsahu na policejním facebookovém účtu tvoří především propagační příspěvky a preventivní upozornění. Na Twitteru policisté poskytují spíše zpravodajské informace, z toho patnáct příspěvků se týkalo žádosti o pomoc při pátrání.

Roli sociálních sítí při hledání pohřešovaných, pachatelů či svědků si policie pochvaluje. Jen minulý týden žádala veřejnost o pomoc při pátrání po čtyřech dětech – dvě se pohřešovaly v Sokolově a dvě v Praze. Všechny se podařilo během několika hodin nalézt.

„Co se týká výzev o spolupráci, tak zde musíme konstatovat, že vzhledem k dosahu sociálních sítí se jedná o velmi výraznou pomoc. Další nespornou výhodou sociálních sítí v oblasti pátrání je rychlost, se kterou se informace dostane k široké části veřejnosti, která námi využívané sociální sítě sleduje,“ vysvětluje mluvčí Nguyenová.

„Za veškerou pomoc bychom tímto chtěli poděkovat,“ dodává. Statistiku, jak se zvýšila úspěšnost pátrání, prezidium nevede.

Učíme se za pochodu

Od uživatelů Facebooku se však policie dočkala i kritiky, že výzvy k pátrání po pohřešovaných umístila na síti později, než zprávu zveřejnila média. „Je třeba podotknout, že je toto nová forma komunikace s veřejností, a tak se spoustu věcí učíme takzvaně ‚za pochodu‘. Z každé negativní zkušenosti se snažíme maximálně poučit, abychom prostor, který nám dávají sociální sítě, co nejefektivněji využili,“ vysvětluje Nguyenová.

Prostor pro komunikaci s občany se přitom pro českou policii výrazně zvětšuje – na Twitteru měla měsíc od zahájení komunikace již patnáct set sledujících a na Facebooku dokonce dvanáct a půl tisíce. Potenciál platforem ukazují příklady ze zahraničí: mnichovská policie sdílí informace přes Twitter s 360 tisíci uživatelů, londýnská má dokonce přes milion sledujících.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Problémem v jídlech pro děti je stále příliš mnoho vepřového masa.
O školníky a kuchaře je velká nouze. Na dvouměsíční volno už lidé neslyší

Základní i střední školy napříč celou republikou se potýkají s velkým nedostatkem nepedagogických pracovníků, tedy například kuchařů, školníků či účetních....  celý článek

Ivana Zemanová oznámila na tiskové konferenci strany SPO, že má její manžel...
Zeman může kandidovat na Hrad, nasbírali mu 59 263 podpisů občanů

Prezident Miloš Zeman je druhým kandidátem na post příští hlavy státu, jemuž se už podařilo nasbírat potřebný počet podpisů občanů, aby mohl svůj post...  celý článek

Volební lídr ČSSD, ministr zahraničí Lubomír Zaorálek, a ministryně práce a...
Kdo nechce lidem platit slušnou mzdu, je darebák, prohlásil Zaorálek

Práce má motivovat, kdo to myslí vážně, měl by nás podpořit, hájil ministr zahraničí a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek plán znovu navýšit minimální mzdu. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.