Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Policie hledá peníze za lístky na Manéž

  14:19aktualizováno  14:19
Jedny z nejsledovanějších pořadů České televize - Manéž Bolka Polívky a Banánové rybičky - provází skandál s prodejem vstupenek. Ačkoli peníze za prodané lístky pro publikum měly skončit v kase televize, neexistuje o nich v účetnictví brněnského studia jediný záznam. Nejméně čtyři sta tisíc někdo "stopil".

Ředitel České televize Jiří Balvín až na přímou otázku MF DNES přiznal, že vina je na straně jeho podřízených. "Byla to chyba konkrétního člověka z České televize, s kterým byl okamžitě rozvázán pracovní poměr," říká ředitel Balvín.

Tímto mužem je Ivan Tuček, šéf tvůrčí skupiny, která Manéž a Banánové rybičky natáčela. Jestli peníze skončily u něj nebo v případu sehrál roli ještě někdo jiný, zatím není jasné.

Tuček sice zvedl svůj mobilní telefon, ale stále opakoval pouze to, že se k ničemu neumí vyjádřit, a nakonec zavěsil.

"Není to vůbec jasné, jak to bylo. Neumím na vaše otázky odpovědět," prohlásil Ivan Tuček.

Jiří Balvín však konstatoval, že peníze bude vracet právě Tuček: "Už jsme s ním o tom sepsali dohodu." 

Policie hledá peníze
V aféře se ztracenými penězi za vstupenky na Manéž a Banánové rybičky jde podle České televize minimálně o čtyři sta tisíc korun. Vedení televize případ v pondělí předalo policii. Pokud se podezření potvrdí, hrozí pachateli za zpronevěru až tři roky vězení.

Podle šéfa brněnského studia Zdeňka Drahoše z uvedené částky připadá 290 tisíc na Manéž, zbytek za lístky na Banánové rybičky. "Věřím, že ten, kdo za to může, peníze vrátí, což bude bráno jako polehčující okolnost," řekl Drahoš, který byl roky Tučkovým přímým nadřízeným.

Drahoš nicméně potvrdil, že interní kontrola se zabývala pouze vstupenkami za poslední tři a půl roku. Jestli se totéž dělo s penězi v předchozích letech, tedy není jasné.

Například Manéž Bolka Polívky běží pod taktovkou Drahošova studia už od roku 1995. A po celou dobu ji měl na starosti právě Ivan Tuček coby producent.

Na machinace se vstupenkami se navíc přišlo až nyní, ačkoli Česká televize prošla po dramatických událostech v zimě 2001 důkladným auditem.

Hospodaření v brněnském studiu přitom patří mezi nejkonfliktnější kauzy v celé České televizi. Začalo to už před dvěma lety, kdy ředitele Drahoše obvinila skupina brněnských intelektuálů a umělců z hospodářských pletich.

Ačkoliv závažná pochybení potvrdil i audit, Balvín drží navzdory Radě ČT Drahoše dále ve funkci. Tvrdí, že nikoho schopnějšího na funkci brněnského ředitele nemá.

Veřejnoprávní televize navíc v uplynulých dnech okolnosti případu usilovně zamlžovala. Tak například o Tučkově odchodu z televize šéfka personálního oddělení brněnského studia Hana Grunová v rozporu s Balvínem tvrdila: "Požádal o rozvázání pracovního poměru na vlastní žádost, nešlo v žádném případě o hodinovou výpověď, která by souvisela s problémy kolem pořadu Manéž Bolka Polívky."

Původně o ztrátě peněz za lístky televize vůbec neinformovala. Na první dotaz z MF DNES Česká televize ve čtvrtek poslala obecné stanovisko, že kontrolní útvar zjistil nesrovnalosti ve vyúčtování některých finančních položek.

Až poté, co redakce v pátek oslovila přímo generálního ředitele Jiřího Balvína, televize veřejně oznámila, o co přesně jde. Zdeněk Drahoš kvůli celému případu přijel v pátek za Balvínem do Prahy.

Generální ředitel Jiří Balvín tvrdí, že na celý případ se přišlo díky Drahošovi. "Dozvěděl se o tom a nechal to vyšetřit," řekl Balvín.

Kontrola podle ČT ukázala, že šéf tvůrčí skupiny Tuček měl jednoduchý plán: Divadlo Bolka Polívky, které vstupenky prodávalo, dostalo smlouvu. Ale tato smlouva už se nepromítla do účetnictví televize.

Ani vedení divadla ještě v pátek odpoledne netušilo, o co vlastně jde. "Můžu říct jen to, že si ode mě televize vyžádala účetnictví k prodeji lístků. K jakému závěru došli, nedokážu říct. Jsem však přesvědčen, že na naší straně je vše v pořádku a že máme všechno řádně zdokladováno," uvedl ředitel Divadla Bolka Polívky Petr Bílek.

Co kontrola našla
Prověrky zjistily existenci dvou utajovaných smluv. Týkaly se zisku ČT z prodeje vstupenek na Manéž a Banánové rybičky Haliny Pawlowské. Ty měl za studio podepsat Tuček, na právním oddělení televize však o nich neměli ponětí, a televizi tedy z lístků neplynul žádný zisk. Nikdo o smlouvách nevěděl, kromě
toho, kdo je podepsal, tvrdí ředitel Drahoš.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Milan Brázdil (ANO 2011).
Místní špičky ANO ve volbách nechtěly „sběrače kroužků“, opět je přeskočil

Titul volební skokan by si mohl dát před jméno kandidát ANO z Olomouckého kraje Milan Brázdil. Už ve třetích volbách posbíral v kraji od voličů nejvíc kroužků....  celý článek

Ústecký volební lídr ČSSD Jaroslav Foldyna v diskusním pořadu iDNES.cz...
Vedení ČSSD musí rezignovat, budoucnost má jen Chovanec, míní Foldyna

Na mimořádném sjezdu ČSSD by mělo rezignovat celé vedení, myslí si rebel sociální demokracie Jaroslav Foldyna. Jediný, koho si dál umí představit v čele...  celý článek

Dominik Feri slaví ve volebním štábu TOP 09. (21. října 2017)
Nejmladší poslanec Feri: Nepočítal jsem s tím, voliče nechci zklamat

V české Poslanecké sněmovně zasedne zatím nejmladší zákonodárce v historii. Je jím 21letý student Dominik Feri. Populární je hlavně mezi mladými lidmi, na než...  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.