Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Česká policie vstupuje na sociální sítě, dosud tu byla téměř neviditelná

  10:33aktualizováno  11:42
Česká policie po vzoru svých zahraničních kolegů oficiálně vstupuje na sociální sítě. Od profilů na Facebooku, Twitteru a videokanálu na YouTube.com si slibuje oslovení širší vrstvy obyvatel. Trendu přímé komunikace na internetu se však podle kritiků chytá až s několikaletým odstupem, při testování se navíc příliš nepředvedla. Policie to odmítá.

ilustrační snímek | foto: iDNES.cz

„Datum jednadvacátého června je každoročně pojímáno jako den Policie České republiky. A právě v tento symbolický den spouštíme provoz profilů Policie České republiky na sociálních sítích,“ informoval ve středu v tiskové zprávě mluvčí policejního prezidia Jozef Bocán.

Policie ČR na sociálních sítích

Profily české policie lidé naleznou na sociálních sítích Facebook, Twitter a videoserveru YouTube.com. „Sociální sítě jsou fenoménem současné doby a prostředkem ke komunikaci využívaným podstatnou částí nejen české společnosti. Policie České republiky nemůže stát bokem a jako moderní bezpečnostní sbor se tak počínaje dneškem aktivně zapojí do tohoto prostředí,“ uvedl policejní prezident Tomáš Tuhý.

Jednotlivé profily chtějí policisté využívat dle jejich určení. YouTube.com tak naplnili klipy a videozáznamy s nejrůznější tématikou, a to včetně preventivně zaměřených videí. Facebooku chce policie využívat jako prostředku ke sdílení zajímavých informací z policejního života či ke sdílení preventivních informací. „Svou podstatnou roli může zastat i v případě oslovení a následného náboru mladých potenciálních uchazečů o práci u policie,“ dodal Bocán.

„Na převážně zpravodajské sociální síti Twitter budeme postupně sdílet informace vztahující se k bezpečnostním opatřením, bezpečnostní situaci případně k situaci v silničním provozu,“ vysvětlil dále policejní mluvčí.

O nové profily policie se podle Bocána bude starat současné oddělení, pod nějž spadá i web policejního prezidia. „V tuto chvíli jsou na našem oddělení na webovou prezentaci vyčleněni čtyři policisté. Samozřejmě se v případě potřeby na tvorbě příspěvků podílí i policejní mluvčí, v případě potřeby jsou zapojeni i policisté operačního odboru,“ vysvětlil na dotaz iDNES.cz.

Žádné vícenáklady podle něj nevznikají, jelikož „dotčení policisté jsou a byli ve službě i před spuštěním komunikace na sociálních sítích“.

V zahraničí běžná věc už léta

Čeští policisté na sociální sítě vstupují v porovnání se svými zahraničními kolegy s několikaletým zpožděním. Sílu novodobých komunikačních kanálů v rukou strážců zákona přitom nedávno ukázala například londýnská policie, která využila svůj Twitter k informování obyvatel po teroristickém útoku na London Bridge. Přebrala při ní komunikační strategii „Run, Hide, Tell“ (uteč, schovej se, informuj), která je běžná v USA (více jsme psali zde).

Fotogalerie

Česká policie se na oficiálním facebookovém profilu poprvé ozvala loni v prosinci. Svou komunikaci zahájila strohým výčtem toho, k čemu profil slouží a k čemu naopak nikoli. Od té doby se na profilu objevily jen dva další příspěvky, za což čelí policie kritice, upozornil nedávno server Aktuálně.cz. „Testovat sociální sítě půl roku bez příspěvků? Absurdní. Je to něco jako testovat auto tím, že ho zamknu v garáži,“ řekl serveru marketingový expert Martin Jaroš. Upozornil také na to, že čeští policisté mají oproti zahraničí několik let skluz.

„Obecně lze říci, že příspěvky budeme zveřejňovat vždy, když bude potřebné či vhodné veřejnosti cokoliv sdělit či ji o něčem informovat. Je pochopitelné, že testovací provoz je především od testování a o počet příspěvků v tomto režimu nejde,“ odráží však prezidium ústy Bocána nastíněnou kritiku.

Na první facebookový příspěvek policie navázal mluvčí i nyní. Upozornil, že nové profily „neslouží k podávání trestních oznámení ani jako prostředek komunikace v případě bezprostředního ohrožení zdraví či života. K tomu je určena tísňová linka Policie ČR 158“. Policie rovněž na jednotlivých profilech stanovila pravidla diskuse. Nepřípustné jsou tedy nadávky, urážky a podobně, doplnil mluvčí policejního prezidia.

Síla policie na sociálních sítích bude záležet zejména na tom, kolik lidí osloví. V době oficiálního spuštění profilů sledovalo Policii ČR na Facebooku asi šest a půl tisíce uživatelů, na Twitteru měla jen 169 sledujících, na kanálu na YouTube.com založeném v roce 2009 nelze počet odběratelů zjistit.

Pro srovnaní: zmiňovanou londýnskou metropolitní policii sleduje na Twitteru přes milion uživatelů této sociální sítě.

Budete na sociálních sítích sledovat českou policii?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 28. června 2017. Anketa je uzavřena.

NE 397
ANO 153
Autor:




 




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Brněnské letiště.
Kraj pošle miliony na rozvoj leteckých linek. Ve hře je šest nových

Jihomoravský kraj přesune deset milionů korun z rezervního fondu pro mimořádné ekologické škody na rozvoj nových leteckých linek z Brna. Schválili to krajští...  celý článek

Otto Chaloupka, poslanec Věcí veřejných
V páté Otázce zvítězil Chaloupka. Inspirují ho Masaryk, Churchill a Reagan

Vítězem pátého kola projektu Otázka pro prezidenta se stal politik a podnikatel Otto Chaloupka. Inspiruje ho Masarykova schopnost sjednocovat, Churchillova...  celý článek

Soudkyně Obvodního soudu pro Prahu 1 Helena Králová
Pelikán navrhl odvolat soudkyni z kauzy Nečasové, ta vyjádření odmítla

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán podal kárnou žalobu k Nejvyššímu soudu na soudkyni Helenu Královou a navrhuje ji odvolat z funkce. Soudkyně, známá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.