"Provoz na této trati nepřinese žádný komfort pro lidi, kteří bydlí v Radlické ulici a po dokončení tunelu Mrázovka ještě zhorší dopravní situaci v této části Prahy. Z hlediska dopravního tento tramvajový apendix nemá žádný význam. Ten by měl jen tehdy, pokud by tato trať byla prodloužena až někam po Dívčí hrady nebo směrem k Jihozápadnímu městu," uvedl zástupce ředitele pražské dopravní policie Miroslav Rajchart podle kterého nedává smysl ani protažení tratě ke stanici metra Radlická.
Rajchart konstatoval, že tramvajová trať v Radlické ulici je nevhodná především proto, že tato ulice má pro automobilovou dopravu velký význam, který ještě vzroste po otevření tunelu Mrázovka.
"Kvůli tramvajové trati by zde vznikly zbytečně komplikované a nebezpečné křižovatky u výjezdu z tunelu na Radlickou i u Křížové ulice," řekl policista.
Představitelé Dopravního podniku se zrušením trati v Radlické ulici nesouhlasí. "Spolu s hlavním městem prosazujeme prodloužení této trati až ke stanici metra Radlická. Nynější konečná na Laurové je navíc technicky nevyhovující a proto se na ní mohou otáčet pouze sólo vozy a ne celé soupravy.
Také to by mělo zlepšit protažení trati a vybudování nové smyčky," uvedla tisková mluvčí dopravce Zuzana Knoblochová s tím, že pracovníci Útvaru rozvoje města začali zpracovávat studii na prodloužení trati a stavbu nové smyčky.
Šéf Odboru městského investora Jozef Macko uvedl, že tramvajová trať v Radlické ulici patrně zůstane.
"Automobilové dopravě by možná pomohlo, pokud by tudy tramvajová trať nevedla, ale vím, že z hlediska politického není schůdné trať zrušit. V tom místě kde se Radlická ulice stáčí do oblouku a kde je křižovatka s Křížovou ulicí, budou auta muset jezdit po kolejích, ale takových míst je ve městě víc," sdělil Macko.