Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Policie chce zrušit tramvajovou trať linky 14 v Radlické ulici

aktualizováno 
Praha - Budoucnost tramvajové tratě v Radlické ulici, po které jezdí tramvaj číslo 14, je nejistá. Zatímco Dopravní podnik uvažuje o tom, že by v budoucnu tuto trať prodloužil z dosavadní konečné u ulice Na Laurové až ke stanici metra Radlická, dopravní policie považuje tramvajovou trať v Radlické ulici za zbytečnou. Chce aby ji dopravce zrušil.

"Provoz na této trati nepřinese žádný komfort pro lidi, kteří bydlí v Radlické ulici a po dokončení tunelu Mrázovka ještě zhorší dopravní situaci v této části Prahy. Z hlediska dopravního tento tramvajový apendix nemá žádný význam. Ten by měl jen tehdy, pokud by tato trať byla prodloužena až někam po Dívčí hrady nebo směrem k Jihozápadnímu městu," uvedl zástupce ředitele pražské dopravní policie Miroslav Rajchart podle kterého nedává smysl ani protažení tratě ke stanici metra Radlická.

Rajchart konstatoval, že tramvajová trať v Radlické ulici je nevhodná především proto, že tato ulice má pro automobilovou dopravu velký význam, který ještě vzroste po otevření tunelu Mrázovka.

"Kvůli tramvajové trati by zde vznikly zbytečně komplikované a nebezpečné křižovatky u výjezdu z tunelu na Radlickou i u Křížové ulice," řekl policista.

Představitelé Dopravního podniku se zrušením trati v Radlické ulici nesouhlasí. "Spolu s hlavním městem prosazujeme prodloužení této trati až ke stanici metra Radlická. Nynější konečná na Laurové je navíc technicky nevyhovující a proto se na ní mohou otáčet pouze sólo vozy a ne celé soupravy.

Také to by mělo zlepšit protažení trati a vybudování nové smyčky," uvedla tisková mluvčí dopravce Zuzana Knoblochová s tím, že pracovníci Útvaru rozvoje města začali zpracovávat studii na prodloužení trati a stavbu nové smyčky.

Šéf Odboru městského investora Jozef Macko uvedl, že tramvajová trať v Radlické ulici patrně zůstane.

"Automobilové dopravě by možná pomohlo, pokud by tudy tramvajová trať nevedla, ale vím, že z hlediska politického není schůdné trať zrušit. V tom místě kde se Radlická ulice stáčí do oblouku a kde je křižovatka s Křížovou ulicí, budou auta muset jezdit po kolejích, ale takových míst je ve městě víc," sdělil Macko.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vrchní část věže je třeba opravit, protože do jejího krovu kvůli poryvům větru...
Plán počítá s dostavbou Staroměstské radnice, křídlo jí chybí od války

Grandiózní i umírněné návrhy se během více než století objevily v souvislosti s novou podobou východního křídla Staroměstské radnice. Místo toho jsou přes 70...  celý článek

Jana Nečasová (dříve Nagyová) u Obvodního soudu pro Prahu 1.
Nečasová doplatila statisíce, které dlužila na daních za luxusní dárky

Bývalá šéfka kabinetu premiéra Petra Nečase Jana Nečasová, dříve Nagyová, už doplatila daně z luxusních darů, kvůli kterým čelí žalobě z krácení daně. Cenu...  celý článek

Natáčí se na 4K kamery RED, nastavení ostření a expozice má na starosti obsluha...
České volby v zahraničních televizích: Japonci sledují Okamuru, Němci ČSSD

Výsledky sněmovních voleb budou ve štábech českých politických stran sledovat zástupci médií z celého světa. Vyplývá to z informací mluvčích jednotlivých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.