Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Policie chce zrušit tramvajovou trať linky 14 v Radlické ulici

aktualizováno 
Praha - Budoucnost tramvajové tratě v Radlické ulici, po které jezdí tramvaj číslo 14, je nejistá. Zatímco Dopravní podnik uvažuje o tom, že by v budoucnu tuto trať prodloužil z dosavadní konečné u ulice Na Laurové až ke stanici metra Radlická, dopravní policie považuje tramvajovou trať v Radlické ulici za zbytečnou. Chce aby ji dopravce zrušil.

"Provoz na této trati nepřinese žádný komfort pro lidi, kteří bydlí v Radlické ulici a po dokončení tunelu Mrázovka ještě zhorší dopravní situaci v této části Prahy. Z hlediska dopravního tento tramvajový apendix nemá žádný význam. Ten by měl jen tehdy, pokud by tato trať byla prodloužena až někam po Dívčí hrady nebo směrem k Jihozápadnímu městu," uvedl zástupce ředitele pražské dopravní policie Miroslav Rajchart podle kterého nedává smysl ani protažení tratě ke stanici metra Radlická.

Rajchart konstatoval, že tramvajová trať v Radlické ulici je nevhodná především proto, že tato ulice má pro automobilovou dopravu velký význam, který ještě vzroste po otevření tunelu Mrázovka.

"Kvůli tramvajové trati by zde vznikly zbytečně komplikované a nebezpečné křižovatky u výjezdu z tunelu na Radlickou i u Křížové ulice," řekl policista.

Představitelé Dopravního podniku se zrušením trati v Radlické ulici nesouhlasí. "Spolu s hlavním městem prosazujeme prodloužení této trati až ke stanici metra Radlická. Nynější konečná na Laurové je navíc technicky nevyhovující a proto se na ní mohou otáčet pouze sólo vozy a ne celé soupravy.

Také to by mělo zlepšit protažení trati a vybudování nové smyčky," uvedla tisková mluvčí dopravce Zuzana Knoblochová s tím, že pracovníci Útvaru rozvoje města začali zpracovávat studii na prodloužení trati a stavbu nové smyčky.

Šéf Odboru městského investora Jozef Macko uvedl, že tramvajová trať v Radlické ulici patrně zůstane.

"Automobilové dopravě by možná pomohlo, pokud by tudy tramvajová trať nevedla, ale vím, že z hlediska politického není schůdné trať zrušit. V tom místě kde se Radlická ulice stáčí do oblouku a kde je křižovatka s Křížovou ulicí, budou auta muset jezdit po kolejích, ale takových míst je ve městě víc," sdělil Macko.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Milan Chovanec na sjezdu ČSSD v Brně (10. března 2017)
Chovanec chtěl omluvu od Pelikána za slova, že policie ovlivňuje volby

Slova ministra spravedlnosti Roberta Pelikána, že policie se žádostí o vydání Andreje Babiše snaží ovlivnit volby, vyvolala spor s ministrem vnitra Milanem...  celý článek

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Vláda koupí a nechá zbourat vepřín v místě, kde za války trpěli Romové

Vepřín v Letech u Písku zmizí. Vláda se jednomyslně rozhodla koupit ho a zbourat. „Není důstojné, aby na místě, kde zemřelo několik set obyvatel, z toho dvě...  celý článek

David Rath při vynesení rozsudku Nejvyššího soudu v Brně v kauze nezákonných...
K Čapímu hnízdu vypovídali na policii i bývalí hejtmani Rath a Bendl

O dotaci pro farmu Čapí hnízdo, kvůli níž chce policie stíhat šéfa hnutí ANO Andreje Babiše, vypovídali na policii bývalí středočeští hejtmani Petr Bendl a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.