VIDEO: Krásná podívaná z vesmíru, kosmická stanice natočila polární záři

Evropská kosmická agentura zveřejnila video polární záře natočené z vesmírné stanice na oběžné dráze Země. Na záběrech je nejprve vidět planeta jako obvykle, když se náhle objeví intenzivní zelené světlo.

Polární záře byla natočena z mezinárodní vesmírné stanice 23. července nad jižním pólem, píše BBC. Proto se označuje jako aurora australis (jižní světlo) na rozdíl od známé aurora borealis, kterou můžeme spatřit nad severním pólem.

Polární září se nazývají světelné úkazy, které se objevují ve výšce asi osmdesáti až tisícem kilometrů nad zemským povrchem, nejčastěji ve sto kilometrech. Ze závoje z červeného, zeleného i fialového světla se obvykle mohou těšit obyvatelé polárních oblastí. Nicméně za určitých podmínek může být vzácně pozorovatelná i v Česku.

Světelné divadlo je způsobeno kontaktem proudu nabitých částic unikajících od Slunce a jejich interakcí s magnetickým polem Země a atmosférou.

© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.