VIDEO: Krásná podívaná z vesmíru, kosmická stanice natočila polární záři

Evropská kosmická agentura zveřejnila video polární záře natočené z vesmírné stanice na oběžné dráze Země. Na záběrech je nejprve vidět planeta jako obvykle, když se náhle objeví intenzivní zelené světlo.

Polární záře byla natočena z mezinárodní vesmírné stanice 23. července nad jižním pólem, píše BBC. Proto se označuje jako aurora australis (jižní světlo) na rozdíl od známé aurora borealis, kterou můžeme spatřit nad severním pólem.

Polární září se nazývají světelné úkazy, které se objevují ve výšce asi osmdesáti až tisícem kilometrů nad zemským povrchem, nejčastěji ve sto kilometrech. Ze závoje z červeného, zeleného i fialového světla se obvykle mohou těšit obyvatelé polárních oblastí. Nicméně za určitých podmínek může být vzácně pozorovatelná i v Česku.

Světelné divadlo je způsobeno kontaktem proudu nabitých částic unikajících od Slunce a jejich interakcí s magnetickým polem Země a atmosférou.

Španělští policisté zastřelili ve městě Cambrils pětici teroristů, kteří...
Čtyři teroristy v Cambrils zastřelil jediný policista, je v péči psychologa

Pětice útočníků chtěla v noci na pátek vraždit v katalánském městě Cambrils. Čtyři z nich zlikvidoval jediný příslušník katalánské policie. Informoval o tom...  celý článek

Moussa Oukabir na archivním snímku
Hlavní podezřelý: sedmnáctiletý Maročan, který toužil zabíjet „bezvěrce“

Španělská policie považuje za pravděpodobného pachatele útoku v Barceloně sedmnáctiletého Maročana Moussu Oukabira. Policisté po něm stále pátrají. Policie...  celý článek

Finští policisté hlídkují před hlavním nádražím v Helsinkách poté, co ve městě...
Ve finském Turku pobodal muž několik lidí, dva zemřeli

Dva mrtvé a šest zraněných si v pátek vyžádal útok ve městě Turku na jihozápadě Finska. Muže, který se na lidi v centru města vrhl s nožem v ruce, policisté...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.