VIDEO: Krásná podívaná z vesmíru, kosmická stanice natočila polární záři

Evropská kosmická agentura zveřejnila video polární záře natočené z vesmírné stanice na oběžné dráze Země. Na záběrech je nejprve vidět planeta jako obvykle, když se náhle objeví intenzivní zelené světlo.

Polární záře byla natočena z mezinárodní vesmírné stanice 23. července nad jižním pólem, píše BBC. Proto se označuje jako aurora australis (jižní světlo) na rozdíl od známé aurora borealis, kterou můžeme spatřit nad severním pólem.

Polární září se nazývají světelné úkazy, které se objevují ve výšce asi osmdesáti až tisícem kilometrů nad zemským povrchem, nejčastěji ve sto kilometrech. Ze závoje z červeného, zeleného i fialového světla se obvykle mohou těšit obyvatelé polárních oblastí. Nicméně za určitých podmínek může být vzácně pozorovatelná i v Česku.

Světelné divadlo je způsobeno kontaktem proudu nabitých částic unikajících od Slunce a jejich interakcí s magnetickým polem Země a atmosférou.

Čeští vojáci na patrole v okolí základny v afghánském Bagrámu
NATO znovu posílí misi v Afghánistánu. Bojovat ale nebude

Severoatlantická aliance posílí svou misi v Afghánistánu o několik tisíc vojáků. Před schůzkou ministrů obrany v Bruselu to oznámil šéf Aliance Jens...  celý článek

Kim Čong-un na sjezdu Korejské strany pracujících (9. května 2016)
KLDR žádá popravu exprezidentky Jižní Korey. Chtěla zabít Kima, tvrdí režim

Severní Korea ve středu oznámila, že vydala příkaz k „popravě“ bývalé jihokorejské prezidentky Pak Kun-hje a šéfa jihokorejské rozvědky I Pjong-hoa za to, že...  celý článek

Irácká armáda je blízko vítězství v bitvě o Mosul. Islámský stát ovládá jen...
Irácká armáda dobyla ruiny mešity an-Núrí v Mosulu, porážka IS se blíží

Irácké vládní jednotky dobyly ve městě Mosul mešitu an-Núrí, z níž lídr teroristického hnutí Islámský stát abú Bakr Bagdádí vyhlásil v roce 2014 na dobytých...  celý článek

Všechny akční letáky na jednom místě!