Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Lukoil, který vede Zemanův poradce, dostal od státu pokutu 27 milionů

  6:47aktualizováno  6:47
Společnost Lukoil Aviation Czech, kterou vede poradce prezidenta Martin Nejedlý, má Správě státních hmotných rezerv zaplatit pokutu 27 milionů korun. Rozhodl o tom soud. Spor se týká transakce s leteckým palivem. Prezident po rozsudku rozhodne, jestli zůstane Nejedlý poradcem.

Martin Nejedlý a Miloš Zeman (2. března 2013) | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Pokuta pro Lukoil Aviation Czech zahrnuje také osmiprocentní úrok za každý rok prodlení. O rozsudku informují Lidové noviny (LN).

Firma se může odvolat do 15 dnů od doručení platebního rozkazu. Prezident Miloš Zeman již v únoru řekl, že chce počkat, jak případný soudní spor mezi státem a společností Lukoil dopadne a teprve pak se rozhodne, jestli Nejedlý zůstane mezi jeho poradci.

Spor mezi Správou státních hmotných rezerv a Lukoil Aviation Czech vznikl v roce 2009, kdy správa uzavřela s firmou smlouvu na obměnu 30 000 kubíků zásob leteckého petroleje. Následně prý společnost odebrala ze strategického zásobníku petrolej za 275,6 milionu, zpět ale údajně vrátila jen necelou polovinu. Správa státních hmotných rezerv jí proto udělila pokutu ve výši 20 procent z ceny nedodaného paliva, což Lukoil rozporoval.

Postavením Nejedlého jako Zemanova poradce zatím neotřásl ani podezřelý nákup bytu v centru Prahy. Jeho manželka Alexandra rok po svatbě v listopadu 2006. Za 42 metrů čtverečních v Michalské ulici na Starém Městě zaplatila 297 tisíc korun (o podezřelém obchodu čtěte více zde).

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.