Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pokladničky vynesly mostu 35 tisíc

  11:39aktualizováno  11:39
Praha - V pokladničkách, do kterých mohou lidé od loňského října přispívat na opravu Karlova mostu, se zatím nashromáždilo pouhých 35 tisíc 611 korun. "Přesnější čísla budou známa příští týden, kdy se budou kasičky opět vybírat," řekla ředitelka daňového odboru magistrátu Marie Doubková. Výši částky však nechtěla hodnotit.

Připomněla pouze, že pět pokladniček bylo do centra Prahy umístěno až ke konci turistické sezóny. Obrat podle ní může přijít se začátkem nové sezóny, kdy se podstatně zvýší příliv návštěvníků hlavního města.

"Sbírce by mohla napomoci i připravovaná reklamní kampaň," soudí.

Problémem jsou nadále mince cizích měn. Žádný bankovní ústav je nechce směnit. Drobné z celého světa, mnohdy i exotické, by mohla vyměnit některá ze směnáren. Jejich služby jsou ale velmi vysoké. O osudu cizích mincí bude muset rozhodnout rada města.

Magistrát rozmístil pokladničky na pěti místech v centru Prahy. Jsou ve Staroměstské věži Karlova mostu, v obchodě s potravinami na druhé straně mostu, na Staroměstské radnici, v budově magistrátu na Mariánském náměstí a v prostorách Pražské informační služby (PIS) v budově Živnobanky v ulici Na Příkopě.

Už od počátku kolem nich lidé chodili spíše bez povšimnutí. Hlavní město vyhlásilo i sbírku na Karlův most. Na konto zatím došlo 8,3 milionu korun. První etapa opravy mostu má začít na jaře. Náklady se odhadují na zhruba 128 miliónů korun. O dalších etapách rekonstrukce není rozhodnuto.

Sbírka na most bude mít větší propagaci
Kampaň hlavního města, která má přinést ve veřejné sbírce peníze na opravu Karlova mostu, zřejmě nabere daleko razantnější obrátky. Radní na podzim schválili návrh smlouvy s jednou z nejsilnějších reklamních společností, Leo Burnett Advertising. Její vedení nabídlo, že poskytne Praze zdarma své služby právě ve prospěch veřejné sbírky. "Je to prestižní příležitost, na které je možné se kreativně vyřádit," zdůvodnil včera nabídku Radim Svoboda z agentury Leo Burnett.

Primátor Jan Kasl na podzim tvrdil, že návrh smlouvy, kterou reklamní agentura předložila, umožňuje městu průběžnou koordinaci kampaně a přenechává mu i veškerá majetková i autorská práva.

Magistrát sice dříve informoval, že rozsáhlou mediální kampaň neplánuje, nový partner by však preferoval spíše masivní agitaci ve prospěch sbírky. "Jelikož nám na zdejším trhu nemůže velikostí nikdo konkurovat, jsme schopni garantovat, že kampaň bude kvalitní a rozsáhlá," uvedl Svoboda. O její konkrétní podobě však odmítl mluvit s tím, že si ji společnost musí nejdříve ujasnit s magistrátem.

Dosud se na opravu mostu sebralo 7 750 582 korun. Odborná diskuse o samotné rekonstrukci Karlova mostu běží již několik týdnů na internetových stránkách Nadačního fondu Karlův most (www.karluv-most.com). Zastoupeny jsou názory památkářů, architektů, ale i odborníků z oboru stavebních a zejména mostních konstrukcí či třeba Klubu Za starou Prahu a Českého svazu stavebních inženýrů.

Předmětem odborné polemiky je nejen konkrétní postup při opravě této národní kulturní památky, ale i otázka rozsahu rekonstrukce a její nutnosti. 

Autoři: , ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vrchní část věže je třeba opravit, protože do jejího krovu kvůli poryvům větru...
Plán počítá s dostavbou Staroměstské radnice, křídlo jí chybí od války

Grandiózní i umírněné návrhy se během více než století objevily v souvislosti s novou podobou východního křídla Staroměstské radnice. Místo toho jsou přes 70...  celý článek

Lubomír Zaorálek a Andrej Babiš (19. října 2017)
Máte máslo na hlavě, řekl Zaorálek. Co jste dokázal za 27 let? opáčil Babiš

Více než tři roky spolu šéf ANO Andrej Babiš a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek seděli v jedné vládě, ale to už podle jejich posledního televizního duelu den...  celý článek

Reklamní leták na podporu Miloše Zemana v prezidentských volbách v lednu 2018
Zeman sliboval nedělat kampaň, přesto jsou ve schránkách jeho letáky

Schránky v celé republice zaplavily letáky za znovuzvolení prezidenta Miloše Zemana, který ale jak sám uvedl, žádnou kampaň nepovede. Jeho mluvčí Jiří Ovčáček...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.