Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Mediální rada pokárala Frekvenci 1 za pořad o masturbaci

  14:40aktualizováno  14:40
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zkritizovala pořad Dámský klub na Frekvenci 1. Pořad s tématem masturbace, odvysílaný 27. února mezi desátou a dvanáctou hodinou dopoledne, podle rady porušil zákon a mohl ohrozit mladistvé.

Kromě Lindy Finkové (na snímku) moderují Dámský klub na Frekvence 1 ještě Aneta Christovová a Vlaďka Pirichová. | foto: MF DNES

"Moderátorky Dámského klubu Frekvence 1 zvolily na téma masturbace způsob, který nevede k vytváření potřebné sexuální kultury, ale naopak vede k posilování a jakési normalizaci sexuální subkultury a jejího vyjadřování. Také čas, kdy byl pořad vysílán, je z hlediska obsahu nevhodný," uvedla rada ve své tiskové zprávě.

Ve středu 27. února byla nejspíše drtivá většina mladistvých ve školách a pořad tak poslouchat ani nemohla, rada přesto vnímá výběr času a tématu jako nebezpečnou souhru.

Argumenty rady

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se odvolává na zákon, na jehož dodržování dohlíží. Ten ukládá "nezařazovat v době od 06:00 hodin do 22:00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých".

"V situaci, kdy tento pořad vyslechne i nedospělý jedinec, může dojít u něho k fixaci nevhodného způsobu vyjadřování a může je nadále považovat jako vyjadřování veřejně normální. Za nejzávažnější pochybení lze považovat zveřejňování vlastní masturbace, vyzývání ke zveřejnění masturbace, 'výzvu k celostátní masturbaci' a soutěži v ní," píše rada (tiskovou zprávu najdete zde).

Kontrolnímu orgánu také vadí, že pořad "glorifikuje masturbaci v nevhodném prostředí" a "idealizuje vliv masturbace na celkové zdraví jedince". To může podle radních narušit hodnotový systém potřebný pro kvalitní vývoj a rozvoj sexuality.

Rada neuložila rádiu žádnou pokutu. Pouze provozovateli stanovila sedmidenní lhůtu k nápravě. Jak má náprava vypadat, rada nestanovila. Rádio samozřejmě to, že pořad odvysílalo, zpět nevezme. Jeho záznam není ani v archivu pořadu Dámský klub, ani v internetovém archivu Newton.

Frekvence 1 tvrdí, že obsah pořadu konzultovala s odborníky. Zatím nemá k dispozici oficiální stanovisko rady, a vychází proto jen z tiskové zprávy. "Neznáme tedy plné znění posudků, nevíme kdo je zadával a za jakým účelem. Při přípravě pořadu Dámský klub spolupracujeme s renomovanými odborníky z řad sexuologů, psychologů a soudních znalců, abychom pořad vytvářeli v souladu s moderními odbornými trendy a českým právním řádem," prohlásil ředitel rádia Frekvence 1 Miroslav Škoda.

Z tiskové zprávy podle něj pouze vyplývá, že rada má k dispozici jiná odborná stanoviska. "Ne lepší, ne správnější, ne hodnověrnější - jen jiná," dodal šéf druhé nejposlouchanější stanice v Česku.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Protestní setkání školských odborů a zástupců vysokých škol a asociací ve...
Vysoké školy chtějí přidat nejméně tři miliardy, jinak přijdou protesty

Vysoké školy očekávají, že jim vláda v rozpočtu na příští rok přidá alespoň tři miliardy korun oproti loňskému roku. Pokud přidá méně, jsou připraveny...  celý článek

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)
Praha bude v ulicích měřit diesely. Chce zjistit, kolik jich jezdí bez filtru

Metropole vyšle do ulic lidi se speciálními přístroji na měření emisí, kteří budou zjišťovat, kolik po městě jezdí naftových aut bez filtrů pevných částí....  celý článek

Ilustrační snímek
Šikana je i ve hrách, děti si kradou virtuální věci, říká šéf Linky bezpečí

Přibývá telefonátů na Linku bezpečí spjatých s šikanou, která se v poslední době přesunula na internet, a to už i do on-line her. „Kyberšikana je velmi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.