Ovšem tamní technici na něm volební spot hledali marně. "Bohužel jsme omylem sáhli po špatné kazetě a do televize přinesli nějakou reklamu na vysavače," vysvětluje nedopatření pokladník strany Petr Borka.
Třebaže to tak vypadá, v žádném případě nejde o další z řady "poetických" recesí. "Velmi nás to mrzí. Přišli jsme o tři minuty vysílacího času," zdůrazňuje Borka. Vše mohlo být jinak. Stačilo, kdyby zaměstnanci ČT projevili alespoň trochu pochopení.
Strany musely svou reklamu dodat do televize do jedenácti hodin v pondělí dopoledne. Už o tři hodiny později zazvonil ve štábu Balbínovy poetické strany telefon z České televize. "Chtěli jsme tu správnou kazetu okamžitě přivézt, ale řekli, že podle pravidel už nesmíme měnit obsah klipu. Dokonce to vypadalo, že se bude vysílat reklama na vysavač. Prostě papežštější než papež," kroutí hlavou Borka.
Savický odmítl o detailech peripetií kolem klipu mluvit s tím, že by "mohl zvýhodňovat jiné politické strany". Předvolební klipy pustí Česká televize poprvé dnes, patnáct minut před třetí hodinou odpoledne.
Bloky spotů, v nichž každá strana bude mít jednu nebo dvě minuty, se budou vysílat denně kromě neděle. Od čtvrtka už voliči na obrazovkách zhlédnou i problémový klip Balbínovy poetické strany. Obdobný model volebních kampaní v televizi má třeba i Rakousko, svůj prostor dostávají strany i v britské BBC.