Podle Josefa Kohouta, který se podílí na zpracování urbanistické studie Pražské památkové rezervace, je v centru Prahy je zhruba 27 tisíc parkovacích míst.
"Únosná kapacita je třicet tisíc míst, asi osmnáct tisíc z nich je třeba udržet pro rezidenty, informoval Kohout, který soudí, že asi dvacet procent povrchových parkovacích míst je třeba nahradit podzemními garážemi. Jejich vhodnými lokalitami by podle něj mohla být například horní část Václavského náměstí, Tylovo náměstí nebo Klárov. "První výsledky realizace podzemních garáží by mohly být vidět do deseti let," řekl k termínu výstavby garáží náměstek primátora pro dopravu Martin Hejl.
"Řidiči budou v podzemních garážích parkovat pouze tehdy, pokud bude jejich cena nižší než za povrchové stání," uvedla na semináři Bursíková.
Technický ředitel dopravy v Kodani Jens Rohrberg, který se rovněž diskuse odborníků zúčastnil, řekl, že dánské hlavní město omezuje každoročně počet parkovacích míst o dvě procenta. Kodaň má nejdražší parkování v Evropě, neboť město podporuje cyklistiku, takže třetina návštěvníků centra používá kolo. "Nejdůležitější je, že město je klidné," řekl Rohrberg.