Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nevěřte Zemanovi, kouření škodí, stálo v podvržené zprávě výrobce cigaret

  12:17aktualizováno  13:35
Po nepravdivé informaci, že Český rozhlas změní jméno své dopravní relace Zelená vlna kvůli předvolebnímu boji, dorazila do médií další falešná tisková zpráva. V ní se ohrazuje firma Philip Morris proti středečnímu výroku prezidenta Zemana o kouření. K autorství se nakonec přihlásila občanská iniciativa bojující proti kouření.

Prezident Miloš Zeman na návštěvě závodu Philip Morris v Kutné Hoře. | foto:  František Vlček, MAFRA

"Vážíme si návštěvy prezidenta ČR Miloše Zemana  v naší továrně v Kutné Hoře a jeho podpory naší podnikatelské činnosti," začíná tisková zpráva tvářící se jako oficiální sdělení společnosti Philip Morris s tím, že společnost se vždy snažila informovat o škodlivosti kouření. "Proto se musíme ohradit proti tvrzení prezidenta ČR, že kouření tabáku je po 27. roku života bezpečné, a že je prevencí Alzheimerovy a Parkinsonovy choroby," pokračují.

Pochybnosti o pravosti e-mailu vzbudila adresa údajné tiskové mluvčí společnosti Jany Konečné. Doména totiž neodpovídala té, která je uvedena na stránkách firmy.

Falešná tisková zpráva, ve které se společnost Philip Morris ohrazuje proti...

Falešná tisková zpráva, ve které se společnost Philip Morris ohrazuje proti bonmotu Miloše Zemana o (ne)škodlivosti kouření

"Mohu potvrdit, že se nejedná o oficiální tiskovou zprávu Philip Morris ČR, momentálně se touto věcí zabýváme," sdělil iDNES.cz mluvčí společnosti Petr Šebek s tím, že e-mail byl odeslán z domény, která výrobci cigaret nepatří. Každý výstup pro média je podle něj navíc umístěn na webových stránkách firmy.

K podvržené tiskové zprávě se nakonec po poledni přihlásila občanská iniciativa Česko bez kouře. "Cílem naší aktivity nebylo někoho poškodit a omlouváme za případné problémy redakcím. Naším cílem bylo zvýšit povědomí o dopadech kouření u české veřejnosti," uvedl Jiří Jeřábek z této iniciativy.

Ta prý společnost Philip Morris vyzvala, aby buď potvrdila, nebo vyvrátila Zemanova slova. "Firma na naši výzvu vůbec nereagovala, proto jsme se rozhodli jim ulehčit práci a stanovisko vydat za ně," dodal Jeřábek.

V pátek ráno do redakcí dorazil už jeden podvodný e-mail, tvářící se jako oficiální sdělení Českého rozhlasu. Zpráva tvrdila, že kvůli předvolebnímu boji se změní název dopravního relace "Zelená vlna". Český rozhlas informaci důrazně dementoval (více zde).

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.