Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: shutterstock.com

Firma nabízela lidem krém „zdarma“, teď po nich chce tisíce

  • 346
Pořádně nemilé překvapení čekalo před Vánocemi na řadu lidí, kteří si nedávno na ulici vzali krém na křečové žíly, který nabízela v podstatě za nic firma Streemsun. V poště totiž teď důvěřivcům přistál dopis, ve kterém společnost požaduje 4 650 korun a hrozí soudy a exekucemi.

Horentní sumu chce společnost za členství v jakémsi drogerijním klubu, lidem odchyceným na ulici přitom dealeři tvrdili, že svým podpisem jen dávají souhlas se zpracováním svých osobních údajů, popisuje server Týden.cz.

Případem se pro podezření z podvodu už zabývá policie. "V tuto chvíli se zabýváme už více než třemi stovkami trestních oznámení na tuto společnost. Většina poškozených je z Moravskoslezského kraje," řekl iDNES.cz mluvčí ostravské policie Petr Svoboda.

Dodal, že nová trestní oznámení přicházejí prakticky každý den a počet napálených lidí se tak neustále zvyšuje.

Taktiku dealerů krému na křečové žíly popsala Týdnu jedna z žen, která nedávno ve schránce objevila výše zmíněný dopis.

U nemocnice v Olomouci ji zastavily mladé ženy a velmi naléhavě nabízely krém, který má pomoci proti křečovým žílám. Nic za to nechtěly, jen podpis listiny, která vypadala podobně jako petiční arch s řadou kolonek pro jména a podpisy. A slíbily, že se firma znovu ozve a nabídne další kosmetiku. Místo toho ale přišel výhrůžný dopis požadující 4 650 korun za členství v drogerijním klubu.

Ve smlouvě figuruje podle Týdne jméno Jan Morár. Ten však odmítá, že by šlo o podvod, a tvrdí, že je chybou oslovených lidí, že si neřekli o kopii smlouvy.

Na podivné praktiky Streemsunu upozorňuje na svých stránkách i Sdružení obrany spotřebitelů.

"Dealeři oslovují zejména starší ženy, dlouho a přesvědčivě argumentují o výhodnosti své nabídky a následně osloveným předloží k podpisu formulář, do kterého doplní jejich údaje z občanského průkazu. Formulář prezentují jako bezvýznamné potvrzení o převzetí krému, souhlas se zpracováním osobních údajů, popř. jako souhlas se zasíláním katalogu s kosmetikou. Dle výpovědí spotřebitelů činí dealeři vše, co je v jejich silách, aby si nikdo smlouvu nemohl přečíst nebo aby jí alespoň nevěnoval přílišnou pozornost. Přestože řada spotřebitelů požádá o kopii, není jim vyhověno, dealeři se jen rychle rozloučí a odchází," píše se na webu sdružení.


Video