Provoz prý dokonce za posledních pět let klesl o tři tisíce aut denně.
Starostu města zpráva šokovala. „Připadá mi neuvěřitelné, že frekvence dopravy přes Třebovou klesá. Nechápu, že například v Chocni projede víc aut než v Třebové,“ uvedl starosta Jiří Pásek.
Radní vážně uvažují o tom, že si nechají provést nové měření. „Pokud výsledky budou rozdílné, jsme připraveni oficiální zkoumání zpochybnit. Nedovedu si představit dopravní situaci ve městě za pět let. Čekat s rukama v klíně dvacet let na silnici R35 s tím, že nikdy nebude okolo Třebové obchvat, je nemyslitelné,“ řekl Pásek.
Výsledky měření způsobily, že obchvat České Třebové v tuto chvíli nepřipadá v úvahu a jeho obyvatelé si budou muset počkat desítky let na silnici R35. „Podle výsledků na tom Třebová není tak zle jako jiná města, jako například Vysoké Mýto. Stavět obchvat tam, kde není situace kritická a povede tudy časem rychlostní komunikace, je neekonomické,“ řekl Jiří Kubínek, radní Pardubického kraje zodpovědný za dopravu , který o odklonu dopravy přes Třebovou několikrát jednal s Ředitelstvím silnic a dálnic.
Podle Kubínka jsou nedávno zveřejněné statistiky oficiálním materiálem. “S měřením lze polemizovat, ale nemyslím si, že by jeho zpochybnění mělo nějaký zásadní význam,“ uvedl Kubínek.
Lidé, kteří blízko průtahu městem bydlí, si stěžují na hustý provoz a posílají radním petice. Nepřipadá jim totiž, že by jezdilo Českou Třebovou méně vozidel. „Kolikrát nemohu ani přejít přes silnici, auta jezdí jedno za druhým čím dál víc a řidiči nerespektují přechody pro chodce “ říká sedmdesátiletá důchodkyně.
„Obyvatele Třebové naprosto chápu. Společně s krajskými hejtmany se snažíme urychlit výstavbu silnice R35, i když termín stavby není příliš optimistický a je otázkou desítky let“ dodal Kubínek.