Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se, které pražské ulice budou v létě uzavřené

  14:33aktualizováno  14:33
Redakce MF DNES připravila pro čtenáře mapu největších letních uzavírek. Silničáři chtějí využít nižší počet aut o prázdninách a budou pracovat po celém městě. Podívejte se, kde čekat kolony a jak využít nového informačního systému.
Během prázdnin se budou v Praze kopat sítě, stavět silnice i tunely. Ilustrační foto

Během prázdnin se budou v Praze kopat sítě, stavět silnice i tunely. Ilustrační foto | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

Nervozitu a stres chtějí z ulic města alespoň částečně vymýtit pražští silničáři. Cestování po metropoli je totiž natolik nevyzpytatelné, že jeden den můžete projet napříč městem bez záseku a druhý den trčíte celou dobu v koloně a posunujete se hlemýždí rychlostí.

Aby dokázali řidiči na kolony pružněji reagovat a případně se jim i vyhnout, potřebovali by nejrychlejší a nejpřesnější informace o tom, kde kolony jsou a jak jsou dlouhé.

Tyto informace však nemůže podat ani sebelepší rozhlasové dopravní zpravodajství. Silničáři proto v ulicích nainstalovali několik tabulí s displejem, na nichž se zobrazuje přesná doba, za kterou se řidič dostane z jednoho místa na druhé.

LEGENDU OTEVŘETE KLIKNUTÍM NA MAPKU

Praha: Dopravní uzavírky v létě (kliknutím zobrazíte přílohu v plné velikosti s popisky)

Před několika dny začal plnohodnotně fungovat takzvaný "systém měření dojezdových dob" na ulici Evropská v Liboci. Tedy na jedné z hlavních příjezdových tepen do centra města, na níž se navíc projevují dopravní uzavírky v okolí Letné.

Systém monitoruje dopravní situaci mezi Divokou Šárkou a Vítězným náměstím na 5,3 kilometru dlouhém úseku.

Kamery si přečtou registrační značku projíždějících aut u Divoké Šárky, sesterské kamery na Vítězném náměstí si ohlídají, až bude auto u nich, a spočítají, jak dlouho cesta mezi oběma kamerami trvala. Údaj se hned zobrazí na digitální tabuli u Divoké Šárky.

Z Liboce do Dejvic zpoždění i 45 minut

"Zkušenosti z Evropské ulice byly získávány při pilotním provozu už od začátku roku 2009. Zařízení poskytovalo různé statistické výstupy. Například statistika z květnového pondělí ukázala, že nejhustší dopravní provoz na Evropské do centra je v 8.40 ráno, kdy zpoždění je obvykle 8 minut. Zařízení okamžitě registruje i velmi vážné dopravní stavy, jako třeba 30. dubna, kdy zpoždění bylo 45 minut a doprava se úplně zastavovala," popsal mluvčí Prahy 6 Martin Šalek.

Digitální tabule ukazující čas strávený v koloněMotoristé informační tabuli v Dejvicích vítají. "Díky ní vidím vlastně několik kilometrů před sebe. Když mi hlásí velké zpoždění, sjedu z Evropské a pokusím se to objet přes Vypich nebo Košíře," říká taxikář Vladimír Kocián.

Stejná tabule se objevila také na Jižní spojce u lanového mostu ve Strašnicích a řidiči hned vidí, kolik ztratí času při cestě na Barrandov, který je čtrnáct kilometrů odsud.

Technická správa umístěním těchto tabulí svoji snahu informovat řidiče o provozu v metropoli nekončí. Nyní se jí podařilo získat 493 milionů korun z Evropské unie na rozvoj těchto technologií.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kostelík svatého Mikuláše v Jiráskových sadech v Hradci Králové (18. srpna 2017)
Staletý kostelík září po opravě jako nový. Zase ztmavne, ujišťují památkáři

Obyvatelé Hradce Králové si musí zvykat na světlou barvu rekonstruovaného dřevěného kostelíku v Jiráskových sadech. Staré ztrouchnivělé dřevo opravit nešlo, a...  celý článek

Petr Horký je organizátor akce Mýdlo na Hradě. (23. 8. 2017)
Rád bych na Mýdlo na Hradě pozval i pana Ovčáčka, říká organizátor Horký

Režisér cestovatelských a dokumentárních filmů usiluje už dva měsíce o to, aby mohl v Jižních zahradách Pražského hradu uspořádat Mýdlo na Hradě. Jenže 400...  celý článek

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.