Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se, které pražské ulice budou v létě uzavřené

  14:33aktualizováno  14:33
Redakce MF DNES připravila pro čtenáře mapu největších letních uzavírek. Silničáři chtějí využít nižší počet aut o prázdninách a budou pracovat po celém městě. Podívejte se, kde čekat kolony a jak využít nového informačního systému.
Během prázdnin se budou v Praze kopat sítě, stavět silnice i tunely. Ilustrační foto

Během prázdnin se budou v Praze kopat sítě, stavět silnice i tunely. Ilustrační foto | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

Nervozitu a stres chtějí z ulic města alespoň částečně vymýtit pražští silničáři. Cestování po metropoli je totiž natolik nevyzpytatelné, že jeden den můžete projet napříč městem bez záseku a druhý den trčíte celou dobu v koloně a posunujete se hlemýždí rychlostí.

Aby dokázali řidiči na kolony pružněji reagovat a případně se jim i vyhnout, potřebovali by nejrychlejší a nejpřesnější informace o tom, kde kolony jsou a jak jsou dlouhé.

Tyto informace však nemůže podat ani sebelepší rozhlasové dopravní zpravodajství. Silničáři proto v ulicích nainstalovali několik tabulí s displejem, na nichž se zobrazuje přesná doba, za kterou se řidič dostane z jednoho místa na druhé.

LEGENDU OTEVŘETE KLIKNUTÍM NA MAPKU

Praha: Dopravní uzavírky v létě (kliknutím zobrazíte přílohu v plné velikosti s popisky)

Před několika dny začal plnohodnotně fungovat takzvaný "systém měření dojezdových dob" na ulici Evropská v Liboci. Tedy na jedné z hlavních příjezdových tepen do centra města, na níž se navíc projevují dopravní uzavírky v okolí Letné.

Systém monitoruje dopravní situaci mezi Divokou Šárkou a Vítězným náměstím na 5,3 kilometru dlouhém úseku.

Kamery si přečtou registrační značku projíždějících aut u Divoké Šárky, sesterské kamery na Vítězném náměstí si ohlídají, až bude auto u nich, a spočítají, jak dlouho cesta mezi oběma kamerami trvala. Údaj se hned zobrazí na digitální tabuli u Divoké Šárky.

Z Liboce do Dejvic zpoždění i 45 minut

"Zkušenosti z Evropské ulice byly získávány při pilotním provozu už od začátku roku 2009. Zařízení poskytovalo různé statistické výstupy. Například statistika z květnového pondělí ukázala, že nejhustší dopravní provoz na Evropské do centra je v 8.40 ráno, kdy zpoždění je obvykle 8 minut. Zařízení okamžitě registruje i velmi vážné dopravní stavy, jako třeba 30. dubna, kdy zpoždění bylo 45 minut a doprava se úplně zastavovala," popsal mluvčí Prahy 6 Martin Šalek.

Digitální tabule ukazující čas strávený v koloněMotoristé informační tabuli v Dejvicích vítají. "Díky ní vidím vlastně několik kilometrů před sebe. Když mi hlásí velké zpoždění, sjedu z Evropské a pokusím se to objet přes Vypich nebo Košíře," říká taxikář Vladimír Kocián.

Stejná tabule se objevila také na Jižní spojce u lanového mostu ve Strašnicích a řidiči hned vidí, kolik ztratí času při cestě na Barrandov, který je čtrnáct kilometrů odsud.

Technická správa umístěním těchto tabulí svoji snahu informovat řidiče o provozu v metropoli nekončí. Nyní se jí podařilo získat 493 milionů korun z Evropské unie na rozvoj těchto technologií.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Interaktivní mapa volebních výsledků
Dali vaši sousedé hlas Pirátům nebo ODS? Projděte si podrobnou mapu

Zajímá vás, kde dopadli nejlépe při letošních volbách Piráti nebo SPD Tomia Okamury. Redakce iDNES.cz připravila unikátní interaktivní mapu, díky které si...  celý článek

Volební místnosti se uzavřely v sobotu ve 14 hodin a hned se začalo se sčítáním...
S výsledky voleb Češi spíš spokojeni nejsou, ukázal bleskový průzkum

Češi nejsou spokojeni s výsledky voleb. Ukázal to průzkum společnosti Median. Podle něj většina lidí sice nemá obavy o budoucnost demokracie v zemi, dotázaným...  celý článek

Libor Václavík přejíždí s Tatrou 810 4x4 nejvyšší technickou překážku na světě...
VIDEA TÝDNE: Rekordní Tatra, dojemné loučení a orgie na dovolené

Bezesporu nejsledovanějším videem tohoto týdne na portálu iDNES.cz byl pokus nákladní Tatry o zdolání rekordu v překonání nejvyšší překážky na světě. Čtenáře...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.