"Kolony byly především ve směru od Podolí, od Výtoně nebyla téměř žádná auta," popsal, jak ráno vypadala situace u tunelu, redaktor iDNES.tv.
"Ptali jsme se lidí na náhradní dopravu lodí a téměř dvě třetiny nám řekly, že příště tu jednu stanici raději půjdou pěšky. Čekání na loď je pro ně velké zdržení," dodal.
Doprava podle informací dispečinku pražského dopravního podniku nekolabovala. V bezprostředním okolí tunelu dokonce projíždělo méně aut než jindy. "Řidiči zřejmě oblast objíždějí velkým obloukem", sdělil médiím ředitel odboru dopravy magistrátu Jan Heroudek.
Podle něj byla nejhorší situace po osmé hodině ráno, kdy stála kolona aut od Podolské vodárny až ke Žlutým lázním. Po několika minutách už ale projížděla auta bez problémů.
InfografikaZměny a objízdné trasy |
Trať se naposledy opravovala před 26 lety a tehdy se také cestující MHD naposledy přepravovali pomocí lodní dopravy. Teď plují velkokapacitní lodě mezi přístavišti Výtoň a Podolská vodárna s označením X-21 denně od 6:00 do 22:00. Do konce listopadu bude fungovat také přívoz mezi zastávkami Dvorce a Lihovar.
Pro cestující jsou připraveny i náhradní autobusové linky. Číslo X-17 je zaveze od Podolské vodárny ke stanici metra Pražského povstání, autobus číslo 728 spojuje Dvorce a metro Budějovická. Dopravní podnik posílil také linky 253 a 150, které vyjíždějí z Modřan.
Tramvajová trať se opravuje v 300 metrů dlouhém úseku Výtoň - Podolská vodárna. Je v tak špatném stavu, že ji Drážní inspekce označila za nebezpečnou a řidiči tramvají jezdili skrz tunel krokem.
Pro chodce zůstává tunel otevřen.