Počítače Apple nejsou kompatibilní se standardem IBM PC. Byly navrženy pro snadnou ovladatelnost, aby se uživatel soustředil spíše na řešení svých problémů než na nutnost chápat počítačovou technologii. Ve druhé polovině devadesátých let se Apple začal odlišovat i designem - v několika barevných provedeních se tehdy objevil cenově dostupnější iMac, který svým vzhledem překonal ostatní domácí počítače. "Běžným uživatelům se současný vzhled počítačů Apple líbí a modely určené pro domácí využití navíc mají všechna zařízení – tj. obrazovku, mechaniku CD-ROM apod. – umístěna v jedné krabici, což je ideální kupříkladu do dětského pokoje," říká Jiří Novák, redaktor časopisu Internet. Podle Jana Březiny, šéfredaktora server Grafika, jsou počítače Apple nabízeny ve dvou cenových třídách. První je určena domácím uživatelům a zahrnuje iMac a přenosný iBook. Cena těchto zařízení začíná na 50 tisících korunách. Druhá třída je určena profesionálům a zahrnuje PowerMac G4 a PowerBook, jejichž cena začíná přibližně na 100 tisících korunách. Užívají je zejména grafické ateliéry, hudebníci nebo filmaři. Zvláštní třídou je model Apple Cube. Ten se liší svým provedením a zejména cenou, která se v současné době za počítač bez obrazovky a příslušenství pohybuje nad hranicí 100 tisíc korun. "Zatímco ve Spojených státech a zemích západní Evropy jsou jiné počítače Apple nakupovány zcela běžně, Cube je od počátku považován za prestižní záležitost," říká Jiří Novák. Cube byl představen tento rok na veletrhu Macworld a od počátku probíhá na internetu diskuse, zda takto drahý počítač nalezne uplatnění.
Apple jako značka sociálního postavení?
V souvislosti s uvedením modelu Cube se na internetu několikrát objevila otázka, zda značka Apple není symbolem sociálního postavení. Petr Němeček ze společnosti Czech Data Systems to popírá: "Nejsme si vědomi toho, že by počítače Apple byly takto vnímány. Kdysi tomu tak možná bývalo, ale to se Apple nezaměřoval na běžného zákazníka. Mít firmu vybavenou počítači Macintosh znamenalo dobrou finanční situaci. V současné době má Apple řadu počítačů, jež jsou běžně dostupné. Vždy si je kupovali a kupují lidé, kteří se nechtějí omezovat konvencemi. Markantní je to zejména v kreativní oblasti, kde je mac takřka standardním výrobním nástrojem. Pracují s ním lidé, které nezajímá, jak počítač a jeho aplikace používat, ale spíše, k čemu je používat. Zároveň jde o osobnosti, jež se nechtějí podřizovat všudypřítomnému diktátu nejrozšířenějšího operačního systému a jdou tak trochu proti proudu," dodává Petr Němeček. "Současný úspěch společnosti Apple je založen na odlišnosti, jež z nemalé části spočívá právě v designu počítačů a příslušenství," uzavírá Jan Březina. Základní řady počítačů se prodávají v několika barevných provedeních, a to včetně doplňků a příslušenství. Nejoblíbenější barva je modrá. Výrobci běžných počítačů a zařízení se často nechávají vzhledem počítačů Apple inspirovat a na trhu jsou k dostání nejrůznější napodobeniny. Společnost Apple se s výrobci těchto napodobenin designu pak soudí.