Pokles počtu mrtvých zaznamenali policisté v devíti z 11 měsíců, nárůst pak evidovali v únoru a červenci. Zemřelo například o 30 řidičů osobních aut nebo 18 motorkářů méně. Pozitivní trend policisté evidují také v počtu těžce i lehce zraněných, mírně pak vzrostl počet nehod i výše škod způsobených při střetech.
Za alarmující však Lerch považuje počet usmrcených chodců. Od ledna jich na silnicích zahynulo 114, jen za listopad pak 22. Podle šéfa dopravní policie se většina nehod stala za snížené viditelnosti. "Chodci si často tyto nehody zapříčiňují sami tím, že nejsou vidět," doplnil ho šéf BESIP Roman Budský. Apeluje proto na chodce, aby na oblečení nosili reflexní prvky.
Lerch také upozornil, že do konce listopadu jeho podřízení nachytali přes 2 600 řidičů pod vlivem drog, což představuje téměř třicetiprocentní nárůst.
Podle statistiky Evropské rady pro bezpečnost v dopravě (ETSC) byly v roce 2011 nejbezpečnější silnice ve Velké Británii, kde v přepočtu na milion obyvatel zemřelo 31 lidí. Podobně jsou na tom Švédsko, Norsko, Nizozemsko, Dánsko a Švýcarsko. Naopak nejhorší situace byla v Polsku se 110 mrtvými na milion obyvatel.
Česká republika byla se 67 mrtvými nad průměrem Evropské unie. Celou statistiku najdete na stránkách BESIPu zde.