Zrušení omezené rychlosti vychází z oprav, které nyní silničáři na R46 dělají či ještě budou dělat. Náměstek ministra dopravy Lukáš Hampl potvrdil, že silničáři při opravách chtějí v příštích dvou letech utratit přes 400 milionů korun.
"Po dokončení oprav středových svodidel v červnu roku 2012 bude Správa Olomouc navrhovat úpravu nejvyšší rychlosti na 110 kilometrů v hodině, a po dokončení oprav vozovky v říjnu 2012 pak na 130. Zvýšení rychlosti se ale nebude týkat úseků s nebezpečnými mimoúrovňovými křižovatkami," nastínil plán náměstek hejtmana pro za dopravu Alois Mačák, který s ministerstvem jednal.
Silničáři mají kromě toho zpracovaný projekt také na opravu protihlukové stěny u Prostějova za 50 milionů a zřízení několika meteostanic podél dálnice za 15 milionů korun.
Silničáři už opravili svodidla a přestavěli nebezpečný nájezd
Poté, co řidičům nedávno začaly sloužit opravené sjezdy u Vranovic-Kelčic (více čtěte zde) na Prostějovsku, chystá se podobná rekonstrukce také v Brodku u Prostějova.
"Křižovatka Vranovice přišla na jednatřicet milionů korun. Na druhou akci prozatím nebyly přiděleny finanční prostředky, protože prioritou je oprava svodidel a vozovky," podotkl Mačák.
Snížení rychlosti mezi Vyškovem a Olomoucí vzbudilo rozhořčené reakce. "Musím přiznat, že mne to šokovalo a považuji to pro Olomoucký kraj za nejhorší zprávu letošního roku," rozčiloval se například hejtman Martin Tesařík.
Dálnice je totiž hlavní spojkou moravských krajů se zbytkem země. Silničáři přiznali, že údržbu rychlostní komunikace v minulosti zanedbali. "Naši předchůdci se dlouhodobě věnovali jiným projektům, přednost dostávalo především budování nových úseků silniční sítě," konstatoval tehdejší šéf silničářů Jiří Švorc.