Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jižní Korea úspěšně vypustila družici, závodí s komunistickým severem

  9:55aktualizováno  9:55
Jižní Korea vypustila svou první družici. Podařilo se jí to po nejméně dvou neúspěšných pokusech a řadě posunutí termínů. Soul vypustil satelit jen týdny poté, co jemu nepřátelská, ultrakomunistická Severní Korea poslala - k údivu celé planety - do vesmíru družici vlastní.

Nosná raketa KSLV-I s družicí odstartovala v 16 hodin odpoledne tamního času (8 hodin ráno českého) ze základny na jihu země. Start v přímém přenosu vysílaly jihokorejské televize. Jižní Korea tak definitivně vstoupila do kosmického klubu, když vlastními silami vyslala satelit na oběžnou dráhu.

Fotogalerie

Úspěch Soulu ovšem ještě zvýšil napětí na již tak chronicky neklidném Korejském poloostrově. Ultrakomunistická Severní Korea nedávno pohrozila, že uskuteční třetí jaderný test. A že plánuje test, respektive vypuštění dalších raket dlouhého doletu. KLDR si totiž stěžuje, že sankcím OSN kvůli vlastnímu kosmickému programu musejí čelit jen oni, jejich sousedé nikoli.

Raketa, která družici vynáší, je totiž samozřejmě využitelná také vojensky. A dopravení satelitu na oběžnou dráhu - většina zemí se dušuje, že jejich družice je civilní, vědecká - je i testem rakety. Především v případě KLDR tak mají experti za to, že prosincové vynesení satelitu bylo jen záminkou ke zkoušce rakety.

Podobné akce jsou i signálem okolí a světu, mají upozornit na technologickou vyspělost země. Stejně jako na její schopnost bránit se případnému útoku.

Autoři: , ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.