Vyplývá to z výsledků auditu karty Opencard.
Projekt Plzeňské karty funguje od června 2004. Kromě jízdenek na MHD a integrovanou dopravu Plzeňského kraje ji mohou lidé používat také na nákup vstupenek do kulturních a sportovních zařízení i mimo město Plzeň nebo díky ní získávají slevy v nejrůznějších obchodech, restauracích nebo fitness centrech.
Plzeňská karta je propojena s mezinárodním studentským průkazem ISIC, proto ji využívá také několik tisíc studentů. Kartu je možné nahrát do mobilního telefonu, uživatelé ji pak nemusí nosit s sebou. Žádné takové služby ale držitelé pražské Opencard využívat nemohou.
Opencard funguje jako tramvajenka a shodně s Plzní i jako průkazka do knihovny. Pražané s ní mohou i platit parkovné. Další funkce ale město dosud nezprovoznilo, přestože je dlouhodobě slibuje.
Náklady na jednu vydanou kartu Opencard přitom dosahují 2 380 korun, což je více než dvojnásobek toho, kolik stojí vystavení jedné Plzeňské karty.
Náklady na vystavení In-karty Českých drah, která funguje na podobném principu, jsou dokonce jen 314 korun.
Praha vydává karty Opencard od jara 2007. Celkové náklady na projekt Opencard byly k 30. červnu letošního roku vyčísleny na zhruba 888 milionů korun. Podle auditorů náklady neodpovídají současnému stavu projektu. - čtěte Opencard už stála 888 milionů, příjmy jsou nulové, ukázal audit
Nejvíce peněz, asi 418,7 milionu korun, šlo podle auditu do firmy Haguess, která městu zajišťovala technologie, provoz a vydávání karet. Podle firmy to bylo ale méně.
Dalších asi 240 milionů korun stál marketing a poradenské, konzultantské a dozorové služby. Do kterých firem tyto peníze putovaly, ale město nezveřejnilo. - čtěte Dopravní podnik odmítl ukázat účty za Opencard, tvrdí auditoři
Podle informací médií si desítky milionů rozdělily firmy spojené s dopravním podnikem nebo navázané na podnikatele Michala Voráčka, jenž má obchodní vazby s přítelem primátora Pavla Béma Romanem Janouškem. - čtěte Kam se ztratilo 596 milionů za Opencard? Bém je v klidu