Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Plzeň má první interaktivní výlohu, turistům pomůže naplánovat výlety

  14:20aktualizováno  14:20
Plzeň se jako první v zemi chlubí interaktivní výlohou, která informuje o městě či různých akcích. Místní si mohou naplánovat kulturní večer, turistům zase obrazovka poradí, kam se vydat. Unikátní technologie HoloSensitiv jede nonstop a Plzeň stála 200 tisíc korun.

Velká dotyková obrazovka, která bude nepřetržitě v provozu ve výloze informačního centra na náměstí Republiky, poskytne bezplatný přístup na webové stránky města.

Lidé si mohou ode dneška jednoduše najít třeba rozvrh kulturních nebo sportovních akcí a turisté určitě ocení virtuální prohlídky, které je nalákají na nejzajímavější cíle v okolí.

Plzeň spouští systém interaktivní výlohy jako první v tuzemsku.

"Umožňuje především přímý kontakt s weby města - ať už se jedná o stránky plzen.eu či o stránky kandidatury Plzně na titul Evropské hlavní město kultury 2015. Občané se zde dozví všechno potřebné. Poslouží i turistům, kteří si navíc mohou jednoduše zvolit prezentaci stránek v anglickém či německém jazyce," uvedla vedoucí odboru prezentace a marketingu z plzeňského magistrátu Jana Komišová.

Právě nepřetržitý provoz, který není vázaný na provoz infocentra, je jednou z největších výhod nové technologie za 200 tisíc korun.

"Když do Plzně přijede zahraniční turista, u interaktivní tabule si může výborně rozvrhnout celý svůj pobyt: od prohlídek místních památek až po návštěvu kulturních akcí," zdůraznila Komišová.

A jak to celé funguje? "Systém interaktivní výlohy je založen na principu zpětné projekce a speciální dotykové fólii, která funguje na bázi elektrostatické elektřiny. Díky ní dokážeme z běžného skla výlohy vytvořit dotykovou obrazovku," vysvětluje Robert Sládek, jednatel společnosti Scarabeo, která celý projekt realizovala.

Výlohou začíná v Plzni spousta změn

Interaktivní výloha je první ze změn, které se v Plzni chystají. "Chceme mnohem více využívat moderních technologií. Kromě informační výlohy máme v plánu například vybudovat nové moderní a technologicky skvěle vybavené infocentrum. Připravujeme také projekt virtuálního průvodce městem, který by příchozí informoval pomocí vzájemného propojení čipových informačních samolepek a mobilních telefonů," nastínila plány města náměstkyně primátora Plzně pro oblast kultury a cestovního ruchu Marcela Krejsová.

Využití nejnovějších technologií pro rozvoj cestovního ruchu je mimo jiné součástí strategie města, které nyní usiluje o prestižní titul Evropské hlavní město kultury pro rok 2015.

"Nové technologie včetně informací, přístupných na mobilní telefony, by měly občanům a turistům sloužit už v roce 2014," upřesnila Krejsová.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sami zahraniční vojáci často nechápali, kde jsou a z jakého důvodu.
Prázdné obchody a návrat strachu, vzpomíná pamětník na srpen 1968

Brzy nad ránem je vzbudil telefon. „Obsadili nás,“ ozvalo se ve sluchátku. Byla středa 21. srpna 1968, letiště i centrum Prahy už kontrolovaly tanky. Mladí...  celý článek

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ke zdravotním údajům Čechů se dostane kdokoliv ze zahraničí, varují Piráti

Legislativním procesem v tichosti prošla novela zákona, která zpřístupní zdravotní dokumentaci všech pacientů v České republice ze zahraničí. Upozornil na to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.