Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Platíme si Hurvínky

  16:08aktualizováno  16:08
Zní to jako legrace, ale když mi známý, člen vedení Olomouckého depa kolejových vozidel, vyprávěl o záměrech a plánech tohoto vedení, nevěděl jsem co si o tom mám myslet. Na chvíli jsem zapochyboval o svých zeměpisných znalostech. Jedná se o to, že existují dvě depa - opravny, hned vedle sebe. Přerovské a Olomoucké.

 

Obě nejsou zdaleka vytíženy a prokázat smysl existence olomouckého logickou nelze. Odliv najehlených cestujících je logický a neodvratitelný. Tísnivou finanční situaci vymysleli olomoučtí Hurvínci řešit zrušením depa v Krnově. Co s motorovými vozy, které se tam opravují? Budou jezdit z Opavy na opravy a prohlídky do Olomouce? Nebo snad přes Polsko do Šumperka? Za přejezd Polskem se platí nejen vysoké poplatky, ale Poláci uvažují o zrušení této tratě. V Olomouci samotném pak neexistuje točna, zařízení umožňující vjezd do opravny, na které by se motorové vozy řady 843 vešly. Od zrušení Krnovského depa si slibují posílení své nesmyslné existence. Již dnes jezdí na krnovské nádraží posunovat vagóny lokomotiva i se strojvedoucím z Olomouce, i když stroje i lidé jsou k dispozici cca 50 m vedle. Smál jsem se té logice do doby, než mi došlo, že tento diletantismus si provozují i z mé kapsy. Proč máme platit za nesmysly vymýšlenými lidmi, kteří chtějí vydělat a přitom nemohou nabídnout nic, co by nás zajímalo? Do kdy se bude tolerovat, že si někdo nechá vozit 100 km práci pod nos, kterou ukradl těm, kteří jsou v místě potřeby a navíc na to mají prostředky? Nepřipomíná to pohádku o hloupém Honzovi, kterému přivlekli draka k peci? Jsem přesvědčen, že Hurvínci z olomouckého depa, vycházející z nově postavené, administrativní budovy za 15 000 000, sedajíc do svých dobře udržovaných aut, jedouc za svými kamarády zkontrolovat pokračování na zajímavých zakázkách pro ČD, by jistě neradi odešli ze svých teplých židliček. Jsem si ale jist i tím, že kdyby lidé věděli, že platí a budou ještě více platit za nesmyslné přejezdy těžké techniky, jen aby nemuseli Hurvínci shánět skutečné uplatnění, nejen že by se asi neudrželi používat jen slušná slova, ale bojkotovali by jízdy vlakem ještě více.
  Chápu, že železniční doprava nebude už asi nikdy výdělečná, ale mít tu moc, nedal bych žádnou dotaci dráze do té doby, dokud budou praktikovat to své, do očí bijící vyžírkovství. Jestli si na to někdo umí vydělat, ať si své peníze rozhazuje, ale proč bychom hromadně měli dotovat něčí hloupost? Jak jinak lze nazvat zmatečný, stále se měnící systém slev? Jak jinak lze nazvat stále se měnící jízdní řád? Proč se totéž neděje v autobusové dopravě? Proč má řidič autobusu jednu vyhlášku, podle které jezdí a strojvedoucí stále chodí s velkou, plnou taškou přes rameno, plnou stále se měnících předpisů na cokoliv? Odpověď je stále tatáž. Modré armádě velí Hurvínci a za ně prosím, pošleme je do výslužby a nahraďme je konečně normálními lidmi. Mám je rád, ale ať si jdou už odpočinout.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

Ilustrační snímek
Mládež zneužívala léky na kašel k vyvolání halucinací. Nově jsou na předpis

Dva léky na kašel s obsahem dextromethorfanu jsou nově jen na předpis. Tablety Stopex a pastilky Vicks Meddex s medem byly podle Státního ústavu pro kontrolu...  celý článek

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.