Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Plakáty ČSSD zůstanou. I s urážkami

  14:06aktualizováno  14:06
I když se část populace směje, sociální demokraté jsou s 'Grossovou' billboardovou kampaní spokojeni. Sociální demokracie trvá na svém: Byl to dobrý nápad a budeme v něm pokračovat. Občanští demokraté, kteří se plakátům vysmívali, zvažují odvetu.

Minulý týden dal iDNES dohromady pár ukázek toho, jak lidé po svém upravují billboardy se Stanislavem Grossem, který na nich přesvědčuje o své upřímnosti. - více zde

Často vulgární úpravy plakátů, které se začaly krátce po zahájení kampaně na konci srpna objevovat po celé republice, ale sociální demokracii k její změně nemotivují.

"Billboardová kampaň bude nadále probíhat podle plánu, alespoň je vidět, že je o ni zájem, že si jí lidé všímají," vysvětlila to iDNES mluvčí strany Lucie Orgoníková.

ČSSD ovšem plakáty s tváří Stanislava Grosse nepovažuje za součást vlastního předvolebního boje. Do toho demokraté oficiálně vytáhnou až počátkem října. "Oficiální kampaň začne až na začátku října," potvrdila iDNES Orgoníková.

Lidé musí vědět, že je ČSSD upřímná 
O co tedy v případě "upřímnosti" Stanislava Grosse jde? "Jedná se o kampaň sociální demokracie, která se chce znovu představit lidem a vysvětlit jim, že všechno, co dělá, myslí upřímně."

Podle čtenářů iDNES mají strana a její předseda co zlepšovat. V anketě na otázku "Věříte upřímnosti Stanislava Grosse" odpovědělo 7390 čtenářů NE a 646 ANO (stav k 6. září). - více zde

Námitku, proč tedy ČSSD trvala na staronové vládě, když připouští, že lidé ji za upřímnou nepovažují, strana okamžitě smete ze stolu. "Předčasné volby jsou vždy spojeny s vysokými náklady, souvisí s nimi i nestabilita země, omezí se příliv investic ze zahraničí," vychrlila argumenty mluvčí Orgoníková.

Přesvědčování veřejnosti o smysluplnosti a upřímnosti nejsilnější vládní strany vyjde asi na osm milionů korun a pod svá křídla ji dostala mediální agentura Crane Consulting Grossova poradce Andreje Surňáka. - více zde

KSČM: Je to výsměch
Političtí konkurenti pochybují, že může ČSSD tvářemi Stanislava Grosse vylepšit své skóre ve volbách do Senátu a do krajských zastupitelstev, které proběhnou 5. a 6. listopadu.

"ČSSD nemůže získat žádný náskok, protože to je kontraproduktivní krok," tvrdí mluvčí ODS Petr Husák směrem ke kampani ČSSD. Strana ovšem i přesto, že se podle ní sociální demokracie uchýlila k nešťastnému kroku, intenzivně diskutuje, jak bude reagovat. "Během týdne bude rozhodnuto," dodal mluvčí Husák.

Nelichotivě se o kampani vyjadřuje také další politický konkurent sociální demokracie, KSČM. "Náskok určitě mít nebudou. Spíše naopak. Už tady proběhla určitá diskuse a domníváme se, že heslo, které zvolili (Myslím to upřímně), je výsměch voličům," míní Monika Hoření, mluvčí KSČM.

Odborníci ale Grossův tah vesměs chválí. "Považuji to za velice dobrý tah, hesla jsou dobře vymyšlená," řekl ČTK viceprezident Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš.

Lidovci začnou 11. září
Koaliční strany se zdržují hodnocení kampaně ČSSD. "My jsme o kampaních politických konkurentů nediskutovali a zaměřujeme se na vlastní kampaň," odmítl mluvčí KDU-ČSL Ondřej Jakob komentovat stranický názor na kampaň koaličního partnera.

Lidovci se podle něj nenechají nikterak vyprovokovat ČSSD. "Startem naší kampaně bude 11. září, kdy pořádáme velkou programovou konferenci. Toto datum jsme ale připravili několik měsíců dopředu," vysvětlil Jakob.

Unionisté o termínu začátku kampaně budou jednat v následujících dnech a celkem do ní vloží maximálně deset milionů korun.

Po celé zemi se objevily billboardy, kterými se premiér Stanislav Gross snaží přesvědčit lidi, že to myslí se správou České republiky upřímně. (30. srpna 2004)

Billboard premiéra Grosse se objevil i na chmelnici zemědělského družstva Kokory na Přerovsku. (2. září 2004)

Lidé upravují billboardy Stanislava Grosse i na ulicích. Tento obrázek přišel do e-mailové schránky redakce iDNES.

Na mnoha billboardech se Stanislavem Grossem se objevily hanlivé "lidové úpravy". Na snímku je billboard z Kamenické ulice v Děčíně. (6. září 2004)

Na mnoha billboardech se Stanislavem Grossem se objevily hanlivé "lidové úpravy". Na snímku je billboard z ulice Na Hrázi v Teplicích. (6. září 2004)

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zemědělci na polích u Mikulova zavlažují úrodu.
Vědci zkouší na Břeclavsku lék na sucho, inspirovali se v Izraeli

Odborníci budou v Přítlukách na Břeclavsku testovat, jak zadržet vodu v krajině a zpomalit její odtok. Obec se dostala mezi šest lokalit vybraných po celé...  celý článek

Ani náhodou, reagoval Kulhánek na kandidaturu. Pak změnil názor
Kulhánek sehnal potřebné podpisy poslanců. Může kandidovat na Hrad

Bývalý šéf automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek získal 23 podpisů poslanců ze 6 stran a může tedy kandidovat na prezidenta republiky. Kandiduje s podporu...  celý článek

Řetězový most v Budapešti
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem v Budapešti

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.