Plakátovacím plochám svítá naděje

Jihlava - Řadu stížností obdrželi úředníci na současný stav plakátovacích ploch v krajském městě. Na jejich základě, s přihlédnutím k vlastním poznatkům, vyhodnotili celkovou situaci a přijali rázná rozhodnutí. Vypověděli smlouvu reklamní agentuře Visual Agency, která uplynulé dva roky výlepní místa provozovala. Dále vypsali výběrové řízení na novou správcovskou firmu, která se má uvedených ploch ujmout od prvního července.

"Plochy nesplňují naše představy. Několik lidí si mně stěžovalo, že jsou jejich plakáty vylepovány amatérsky. Někde jsou třikrát a na dalším místě vůbec," řekla náměstkyně jihlavského primátora Michaela Vítková. Dalším problémem je podle ní přelepování ploch nezaplacenými, tedy černými plakáty. Na ně firma podle Vítkové pohotově nereagovala obnovováním původních, legálních plakátů.

"Všechny stížnosti zákazníků jsme řešili k jejich spokojenosti. Pokud někdo našemu obchodnímu partnerovi jeho zaplacený plakát překryl nějakým na černo vylepeným, dostal od nás příští zakázku zdarma. Kritiku ze strany města vidím jako neoprávněnou. Náměstkyně Vítková neví, o čem mluví," tvrdí Dana Koutná, jednatelka reklamní agentury Visual Agency.

Vylepováním černých plakátů se zabývá Městská policie. "Od začátku letošního roku jsme zajistili asi deset pachatelů. Z toho polovina z nich byla místních," konstatoval zástupce ředitele Městské policie v Jihlavě Stanislav Maštera. Takový zajištěný lepič plakátů podle něj dále putuje k přestupkové komisi jihlavského magistrátu. Pokud není chycen na místě, je jeho následné dopadení prakticky nemožné. "Vybírají si především střed města. Lepí na cizí reklamní plochy, různé rozvaděče, na sloupy. Spolupracujeme také s reklamní agenturou. Od ní víme, kde má a nemá ten který plakát být," tvrdí Stanislav Maštera.

"Také díky černým plakátům jsme v této oblasti ztrátoví," řekla Dana Koutná. Dalším důvodem k nevýhodnosti provozování výlepních ploch jsou podle ní současné podmínky, jaké stanovilo město. Ty jsou takové, že si její firma nemůže sama stanovit, za kolik korun se budou plakáty vylepovat. Přitom musí za plochy platit nájem, jehož výši stanoví město. "Nájemné nám hodlali před rokem ještě zvýšit. Na to jsme chtěli reagovat okamžitým vypovězením smlouvy. Potom od nápadu ustoupili. Dnes jsem ráda, že už s tím končíme," dodala jednatelka Visual Agency Dana Koutná.

"Vyhlásili jsme poptávkové řízení a od případných zájemců předpokládáme komplexní řešení v provozování výlepních ploch," uvedl náměstek primátora František Zelníček. Podle něj jsou plochy ve špatném stavu a je jich málo, což je podle něj jeden z důvodů načerno vylepených plakátů. "U nás máme osmadvacet plakátovacích míst. Oproti tomu například v Liberci jich mají osmdesát tři," dodal Zelníček.

,

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video