Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Plakátovacím plochám svítá naděje

  21:17aktualizováno  21:17
Jihlava - Řadu stížností obdrželi úředníci na současný stav plakátovacích ploch v krajském městě. Na jejich základě, s přihlédnutím k vlastním poznatkům, vyhodnotili celkovou situaci a přijali rázná rozhodnutí. Vypověděli smlouvu reklamní agentuře Visual Agency, která uplynulé dva roky výlepní místa provozovala. Dále vypsali výběrové řízení na novou správcovskou firmu, která se má uvedených ploch ujmout od prvního července.

"Plochy nesplňují naše představy. Několik lidí si mně stěžovalo, že jsou jejich plakáty vylepovány amatérsky. Někde jsou třikrát a na dalším místě vůbec," řekla náměstkyně jihlavského primátora Michaela Vítková. Dalším problémem je podle ní přelepování ploch nezaplacenými, tedy černými plakáty. Na ně firma podle Vítkové pohotově nereagovala obnovováním původních, legálních plakátů.

"Všechny stížnosti zákazníků jsme řešili k jejich spokojenosti. Pokud někdo našemu obchodnímu partnerovi jeho zaplacený plakát překryl nějakým na černo vylepeným, dostal od nás příští zakázku zdarma. Kritiku ze strany města vidím jako neoprávněnou. Náměstkyně Vítková neví, o čem mluví," tvrdí Dana Koutná, jednatelka reklamní agentury Visual Agency.

Vylepováním černých plakátů se zabývá Městská policie. "Od začátku letošního roku jsme zajistili asi deset pachatelů. Z toho polovina z nich byla místních," konstatoval zástupce ředitele Městské policie v Jihlavě Stanislav Maštera. Takový zajištěný lepič plakátů podle něj dále putuje k přestupkové komisi jihlavského magistrátu. Pokud není chycen na místě, je jeho následné dopadení prakticky nemožné. "Vybírají si především střed města. Lepí na cizí reklamní plochy, různé rozvaděče, na sloupy. Spolupracujeme také s reklamní agenturou. Od ní víme, kde má a nemá ten který plakát být," tvrdí Stanislav Maštera.

"Také díky černým plakátům jsme v této oblasti ztrátoví," řekla Dana Koutná. Dalším důvodem k nevýhodnosti provozování výlepních ploch jsou podle ní současné podmínky, jaké stanovilo město. Ty jsou takové, že si její firma nemůže sama stanovit, za kolik korun se budou plakáty vylepovat. Přitom musí za plochy platit nájem, jehož výši stanoví město. "Nájemné nám hodlali před rokem ještě zvýšit. Na to jsme chtěli reagovat okamžitým vypovězením smlouvy. Potom od nápadu ustoupili. Dnes jsem ráda, že už s tím končíme," dodala jednatelka Visual Agency Dana Koutná.

"Vyhlásili jsme poptávkové řízení a od případných zájemců předpokládáme komplexní řešení v provozování výlepních ploch," uvedl náměstek primátora František Zelníček. Podle něj jsou plochy ve špatném stavu a je jich málo, což je podle něj jeden z důvodů načerno vylepených plakátů. "U nás máme osmadvacet plakátovacích míst. Oproti tomu například v Liberci jich mají osmdesát tři," dodal Zelníček.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Hynek, šéf Asociace obranného průmyslu, který má být podle Realistů...
V šesté Otázce vyhrál Hynek, zrušil by možnost udělit milost během stíhání

V šestém kole Otázky pro prezidenta zvítězil její nejnovější účastník Jiří Hynek. Podle šéfa Asociace zbrojního průmyslu není třeba pravomoci prezidenta...  celý článek

Volba profesora Langdona
Volby jsou tady, musíme něco dělat, hecuje Hanks Čechy ve videokoláži

Sociálními sítěmi se pár dní před sněmovními volbami šíři video, v němž herec Tom Hanks alias Robert Langdon chodí ulicemi Prahy, která je posetá volebními...  celý článek

Vrchní část věže je třeba opravit, protože do jejího krovu kvůli poryvům větru...
Plán počítá s dostavbou Staroměstské radnice, křídlo jí chybí od války

Grandiózní i umírněné návrhy se během více než století objevily v souvislosti s novou podobou východního křídla Staroměstské radnice. Místo toho jsou přes 70...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.