"Z výsledků pitvy vyplývá, že zranění vzniklo v důsledku dopravní nehody. Řidič neměl žádné chorobné změny, které by se mohly na jeho smrti podílet," potvrdil královéhradecký policejní rada Milan Pavliš.
"Nyní čekáme na závěry znaleckých posudků z oboru elektrické instalace," dodal Pavliš. Po nehodě totiž jedna z cestujících uvedla, že autobus vjel na železniční přejezd, protože nesvítila výstražná světla. České dráhy toto tvrzení jednoznačně odmítly.
V Hradci Králové se objevily i spekulace, že vlak měl zpoždění a strojvedoucí se ho snažil dohnat a překročil povolenou rychlost, která má být v úseku 90 kilometrů v hodině.
"Podle údajů rychloměrného tachografu, který jsme předali znalci, jel vlak rychlostí 81 kilometrů v hodině," vyvrací zprávy vyšetřovatel.
O nehodě |
Svědkyně: Autobus |
Radnice se cítí neinformovaná
Královéhradecká radnice, která je vlastníkem dopravního podniku, se zlobí, že nemá o vyšetřování dostatek informací. "O jeho průběhu bohužel nejsem jako čelný představitel města informován," prohlásil primátor Oldřich Vlasák.
Dodal, že vedení města i dopravního podniku by měla zájem hlavně o průběžné výsledky vyšetření zabezpečovacího zařízení na přejezdu.
Při nehodě zemřeli čtyři lidé
Autobus číslo 12 se s vlakem jedoucím z Pardubic do Jaroměře srazil 4. dubna po šesté hodině ranní. Tři cestující a řidič autobusu zemřeli, čtyři pasažérky utrpěly těžká zranění.
Z vlaku, ve kterém cestovalo 64 lidí, byl lehce zraněn strojvedoucí a jeden pasažér.
Oprava trati, která trvala několik dní, přišla podle Českých drah na 1,8 milionu korun.