Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Lubitz měl strach o zrak, na internetu sháněl cyankáli a diazepam

  6:43aktualizováno  11:45
Andreas Lubitz měl potíže se zrakem a obával se, že o něj zcela přijde. Německý kopilot, který se v březnu úmyslně zřítil s airbusem Germanwings na jihu Francie a zabil 150 lidí, se v posledních pěti letech obrátil na 41 lékařů. Podle německých médií také zvažoval, že se otráví.

Andreas Lubitz na archivní fotografii ze srpna 2013 z půlmaratonu v Hamburku. | foto: Reuters

Lubizt pravděpodobně až do poslední chvíle zvažoval i jiné možnosti ukončení svého života. Düsseldorfský státní zástupce Christoph Kumpa podle agentury AP potvrdil informaci deníku Süddeutsche Zeitung, že pilot v březnu na internetu hledal možnosti, jak si opatřit kyanid draselný (cyankáli), diazepam a smrtelné kombinace léků.

Podle německých vyšetřovatelů 27letý pilot rovněž ještě den před tragédií z 24. března do vyhledávače svého počítače zadal pojem „living will“, což je předem sepsaný projev vůle ohledně léčebného postupu v situaci, kdy už vážně nemocný člověk není schopen komunikovat s lékaři.

Podle francouzského prokurátora Brice Robina se případu ujmou vyšetřující soudci, kteří by mohli obvinit Germanwings, potažmo její mateřskou firmu Lufthansa, z neúmyslného zabití všech lidí na palubě. Učinit by tak mohli v případě, že se dostatečně prokáže její odpovědnost a liknavý přístup k lékařskému dohledu nad piloty.

Pád airbusu

Robin, který se ve čtvrtek setkal s pozůstalými obětí, řekl, že pilot Andreas Lubitz měl strach, že problémy se zrakem ohrozí jeho zaměstnání. V posledních pěti letech do březnové nehody Airbusu A320 se obrátil na 41 lékařů, včetně několika psychiatrů. Sedm jich viděl během jednoho měsíce, který předcházel nehodě.

Někteří lékaři byli přesvědčeni, že kvůli své psychické labilitě není schopen létat. Letecké společnosti to prý ale neřekli kvůli německým zákonům chránícím soukromí pacientů, pokud nehrozí, že spáchají zločin nebo že si sami ublíží.

Lubitz podle vyšetřovatelů využil před nehodou odchodu kapitána na toaletu, v kokpitu se zamknul a zahájil klesání, které skončilo nárazem letadla do hor. Všech 150 lidí na palubě letounu směřujícího z Barcelony do Düsseldorfu zahynulo.

V úterý začal převoz ostatků obětí z Marseille do zemí, odkud pocházely. Těla desítek německých obětí dorazila do vlasti ve středu. V pondělí má do Španělska odletět speciál s rakvemi španělských obětí neštěstí.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předvolební kampaň německé strany FDP (18.9.2017)
Volební programy jsou příliš dlouhé, většina Němců je číst ani nechce

Berlín (Od zpravodajky MF DNES) Jsou delší a komplikovanější než Nový zákon a přečíst je všechny by zabralo 17 hodin. Řeč je o programech německých stran před nedělními parlamentními volbami....  celý článek

Ruský vrtulník Ka-52 na manévrech Západ 2017 (14. září 2017)
Ruský pilot na manévrech omylem odpálil rakety, trefil skupinu novinářů

Na rusko-běloruských manévrech Západ 2017 došlo k nehodě. Pilot vrtulníku Ka-52 omylem odpálil několik raket vzduch-země a zasáhl budovu plnou diváků. Incident...  celý článek

Zemětřesení poničilo budovy v hlavním městě Mexika (19. září 2017)
Jih Mexika zasáhlo silné zemětřesení, zemřelo nejméně 52 lidí

Jih Mexika zasáhlo další silné zemětřesení. Otřesy o síle 7,1 třásly domy hlavním městě a tisíce lidí prchaly do ulici. Při zemětřesení zemřelo nejméně 52...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.