Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pes z reklamy má dovést Čechy k penězům EU

  6:06aktualizováno  6:06
Figurka pejska kývajícího hlavou na okénku auta se stala symbolem kampaně ministerstva pro místní rozvoj. Televizní spot upozorňuje, že díky financím z EU se zlepšuje i stav českých silnic. Reklama má podle ministerstva podpořit zájem lidí o čerpání peněz z evropských fondů.

Figurka na zadním okně škodovky se přestane kývat ve chvíli, kdy auto vjede ze silnice plné děr na nově opravený úsek. Nová silnice byla financována právě ze strukturálních fondů Evropské unie.

Za reklamu v České televizi, v tištěných médiích i na internetových portálech zaplatilo ministerstvo pro místní rozvoj bezmála osm a půl milionu korun.

"Chceme popularizovat téma evropských fondů a přiblížit jej široké veřejnosti. Kampaň má také podpořit praxi využívání fondů EU," uvedla koordinátorka kampaně ministerstva Martina Válová.

Podle ní u veřejnosti převažuje mínění, že regionální politika EU je pro Českou republiku nevyužitá příležitost. "Chceme toto mínění zvrátit. Lidé by měli vědět, jaké projekty financovala Unie a potenciálně by měli být ochotni se přímo angažovat jako žadatel," dodala.

Statistika však ukazuje, že se finanční částka čerpaná z evropských fondů zvyšuje každý měsíc. Zatímco v lednu 2005 bylo vyčerpáno jen 141 milionů korun, letos v lednu to byla miliarda 738 milionů a v červenci už 5,3 miliardy.

Pejsek má evokovat české prostředí
Televizní spot vznikl v dílně režiséra Dana Wlodarczyka, absolventa FAMU, který letos debutoval celovečerním filmem Indián a sestřička. Inspirovala ho silnice na Prachaticku, kterou opravili právě během měsíčního natáčení jeho filmu.

"Utkvělo mi v paměti, jak jsme vždycky se štábem přejížděli z rozdrncané silnice na novou a jak se nám auta přestala klepat, skákat a drncat," vzpomíná Wlodarczyk.

Jako režisér spotu proto později hledal jednoduchý symbol, který by ilustroval kontrast mezi hladkou jízdou po nové asfaltce a nepohodlným cestováním po výmolech staré silnice.

"Ukazovat silnici je vizuálně pro kameru dost obtížné, vizuální přechod od výmolů k hladkému asfaltu je nefotogenický. Připadalo mi, že lépe bude zaměřit se na výsledek, tedy jízdní komfort," podotkl režisér.

Ve hře byla podle něj i varianta ukázat malé dítě na zadní sedačce, které díky klidné jízdě znovu usne, nebo autobus jezdící mezi vesnicemi s roztřesenými cestujícími. Nakonec zvítězil pejsek.

"Reakce kývající hlavičky je oproti dítěti okamžitá, odehraje se během vteřiny a půl."

Podle režiséra byl také kývající pejsek na zadní palubce auta typický pro české řidiče v sedmdesátých letech, což má v divácích evokovat domácí prostředí. Použitá Škoda 120 má zase ukazovat, že jsme na českém venkově.

"Silnice, na které jsme točili ten řidičský záběr, je ve středních Čechách u města Sázava a jedná se skutečně o úsek opravený díky EU," dodal Dan Wlodarczyk.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Petrova bouda v Krkonoších už zvenčí opět vypadá jako horská chalupa...
VIDEO: Krkonošská Petrovka už vypadá jako horská bouda, je pod střechou

Petrova bouda na hřebenech Krkonoš, kterou před šesti lety zničil požár, už znovu vypadá jako horská chalupa. Přes léto dostala dřevěná okna a střechu. Zima...  celý článek

Poznáte místo na snímku?
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Otevřená věznice Jiřice
VIDEO: V první otevřené věznici bydlí odsouzení v domcích a krmí klokany

U nápravného zařízení v Jiřicích na Nymbursku byla v pondělí představena první takzvaná otevřená věznice v České republice. Je to pilotní projekt, jehož cílem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.