V době konání olympijských a paralympijských her nesměla do ulic Pekingu střídavě auta se sudou nebo lichou poznávací značkou. Tento krok mohl zůstat jen gestem úřadů v době konání her, kdy byly oči celého světa na Čínu upřeny.
Obyvatelé Pekingu už během konání her zaplavili internetová fóra a oddělení dopisů čtenářů místních médií návrhy, aby omezení dopravy zůstalo v platnosti i po skončení olympiády a paralympiády.
Proto se nyní úřady rozhodly zavést mírnější podobu omezení dopravy, která se bude zkoušet do dubna příštího roku. Pokud se osvědčí, bude zavedena natrvalo. Počínaje dneškem půjde příkladem vláda, která denně stáhne z ulic třicet procent svých vozů.
Později během října budou mít automobily se sudou nebo lichou poznávací značkou jeden den v týdnu zakázáno vyjet z garáže. A zaměstnavatelé by měli všude, kde je to možné, uzpůsobit pracovní dobu tak, aby se zmírnily dopravní špičky.
Během jediné generace se čínská města změnila z prostředí prakticky bez aut na ulice dusící se motorovými vozidly. A především ve velkých čínských městech už se začínají objevovat známky toho, že lidé začínají být vůči autům skeptičtí, tak jako se to stalo v západních zemích v 70. letech minulého století.
Analytici soudí, že během několika následujících let by Pekiňané mohli kruh uzavřít a znovu objevit bicykly - které byly prakticky jediným soukromým dopravním prostředkem jejich rodičů.