Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pecina si nechal koupit obří audi. Stejné, jako má Beckham

  6:28aktualizováno  6:28
Mají něco společného hollywoodská hvězda Kevin Costner, fotbalista David Beckham, topmodelka Gisele Bündchenová a ministr vnitra Martin Pecina? Kupodivu, něco ano. Totiž auto. Povýšené, obrovské a hlavně okázalé "jakoterénní" Audi Q7. Rozdíl je v tom, že to pro ministra se kupovalo za státní peníze.

Terénní audi ministra Martina Peciny. | foto:  Dan Materna, MAFRA

V pravdě "dinosauří" služební vůz si Pecina pořídil v době, kdy vrcholila hospodářská krize. Katalogová cena se pohybuje kolem dvou milionů, audi však nabízí "širokou individualizaci" – tedy spousty doplňků a úprav na přání. Kolik stálo to Pecinovo, policie nechce zveřejnit.

Pecina patří mezi "chráněné osoby", které permanentně vozí policejní bodyguard. Policejní mluvčí Veronika Benediktová uvedla, že vůz byl pořízen v roce 2009.

"Auto není využíváno pouze pro potřeby jedné chráněné osoby, ale také při doprovodu kolon (Obama, Medveděv, papež apod.), kde je potřeba vyššího vozidla, ze kterého je rozhled," vysvětlila.

Martin Pecina si je jist, že státní peníze nerozhazoval. Dobrácky poznamenal, že "nařídil koupit levnější vůz, aby se ušetřilo, protože si také mohl koupit Audi A8, které je ještě dražší".

"Obyčejnou", nízkou limuzínou Audi A8 jezdí nyní třeba prezident Václav Klaus. Stojí ještě o třetinu více než Pecinův teréňák, tedy tři miliony. Pecina tvrdí, že nákupu tak drahého vozu se chtěl vyhnout.

"Moje audi je o milion levnější než Audi A8, které se používá pro delegace. To se dosud kupovalo a já jsem nařídil levnější variantu. Jiná auta údajně nevyhovují. Terénní Audi Q7 je nejlevnější vůz, který se dá použít pro delegace. Jinak jezdím ve starším Audi A8, které jsem zdědil po předchůdcích," vysvětlil Pecina.

Jeho předchůdce Ivan Langer z ODS říká, že se v autech moc nevyzná, a tak se podřídil policii – sedl prý do auta, kterým pro něj přijela. "Vzpomínám si, že to bylo tehdy asi dva roky staré audi," říká Langer. Dodal, že mu nepřišlo natolik zastaralé, aby se musel loni kupovat nový vůz.

Důkazem toho, že vysoký ústavní činitel nemusí nutně jezdit v autě za dva tři miliony, byl dříve i sám Václav Klaus. Minimálně ještě před třemi roky používal kromě audi i českou Škodu Superb. Pak se však přiklonil spíše k německé značce a zdůvodnil to známým výrokem, že "škodovka víc drncá".

Čím jezdí "normální ministr"

Jeden z policejních odborníků však pod slibem anonymity MF DNES řekl, že silný a těžký vůz, který třeba i prorazí bariéru, se sice hodí, ale ministra vnitra by dokázal zodpovědně ochránit i ve Škodě Superb. "Myslím, že je to výmluva, když říká, že potřebuje terénní audi," uvedl policista.

Jeden z možných kandidátů na ministra vnitra Radek John se zatím tváří, že by si auto neponechal. "Normální ministři mají normální auta," reagoval John s úsměvem.

"Běžní"ministři se přitom často spokojí s českým superbem.

"Pro potřeby paní ministryně používáme dva vozy Škoda Superb, které patří firmě Škoda Auto. Jde o pronájem konkrétního vozu vždy na jeden rok a po roce je obměňován. Ministerstvo školství platí pouze pojištění, což činí zhruba 65 tisíc korun za rok," přiblížila například mluvčí ministerstva školství Kateřina Böhmová.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Paroubek v diskusním pořadu iDNES.cz Rozstřel. (16. října 2017)
Okamura je nesmírně schopný populista, řekl Paroubek v Rozstřelu

Sociální demokraté (ČSSD) by si měli dát za cíl získat ve volbách alespoň 15 procent. V pořadu Rozstřel to řekl expremiér Jiří Paroubek. Tradiční strany jsou...  celý článek

Zemřel válečný veterán Antonín Štícha. Za války spolupracoval s odbojem a...
Zemřel válečný veterán a účastník Pražského povstání Antonín Štícha

Zemřel válečný veterán Antonín Štícha, bylo mu 93 let. Za druhé světové války spolupracoval s odbojem a zapojil se do Pražského povstání. Do armády se...  celý článek

Zlínský lyžařský svah
Úleva pro sportovce ve Zlíně. Soud zastavil insolvenční řízení

Insolvenční řízení se Sportovními kluby Zlín, které vlastní největší sportoviště ve městě, zastavil brněnský krajský soud. Pokud rozhodnutí nabude právní moci,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.